צוק לגנות: טרם נפתרה בעיית הנתבים באשדוד

נשיא לשכת הספנות מזהיר את מנכ"ל משרד התחבורה כי אם לא יתערב מיידית תיאלץ הלשכה להתריע לארגונים בעולם על המצב החמור בנמל אשדוד. צוק: כ-20 אוניות מחוץ לנמל, אחרי החג צפויות המתנות כבדות


00:00 ,07.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות מזהיר את מנכ"ל משרד התחבורה כי אם לא יתערב מיידית תיאלץ הלשכה להתריע לארגונים בעולם על המצב החמור בנמל אשדוד. צוק: כ-20 אוניות מחוץ לנמל, אחרי החג צפויות המתנות כבדות
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, ציין אתמול במכתב שהעביר למנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, כי בעיית הניתוב בנמל אשדוד טרם באה על פתרונה ולמרות זמן הרב שעבר מאז החלה. נציין כי עותקים ממכתבו של ראובן צוק הועברו לידי ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר חברת נמל אשדוד, מר שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד ורב חובל יגאל מאור, מנהל רספ"ן במשרד התחבורה.
 
נשיא לשכת הספנות מבקש את התערבותו המיידית של מר גנות על מנת להביא את משבר הניתוב באשדוד לסיום ואף להנחות את חברת נמל אשדוד לפצות האוניות הנפגעות בכל העלויות הנוספות שנגרמות להן עקב ההמתנות הארוכות בשל היעדר נתבים.
 
צוק מזהיר כי אם הבעיה לא תבוא על פתרונה בימים הקרובים לשכת הספנות הישראלית תיאלץ להודיע לארגונים עמיתים בעולם על המצב החמור בנמל אשדוד על כל המשתמע מכך לגבי העלויות הנוספות שנגרמות כאן לאוניות ומטענים.
 
צוק כותב למנכ"ל משרד התחבורה כי עם הגברת התפוקות על ידי עובדי התפעול בנמל שבה בעיית הניתוב ומשבשת הפעילות בנמל. צוק מציין כי בעת כתיבת מכתב זה ממתינות מחוץ לנמל כ-20 אוניות שונות בתור ומדגיש כי הנמל מבצע ביממה כמחצית מפעולות הניתוב לעומת ימים אחרים.
 
צוק מזכיר כי כל הניסיונות שנעשו עד עתה לא הביאו לפתרון ועומק ההמתנות של האוניות ובעיקר אלו הקונבנציונליות והצוברים, אבל גם העיכובים החמורים לאוניות המכולה משבש לוחות הזמנים ועולה ללקוחות, לחברות הספנות ולבעלי האוניות הון עתק.
 
לדברי נשיא לשכת הספנות, החג המשמש ובא רק יחמיר המצב בנמל והוא צופה כי אחרי החג תהיינה המתנות כבדות בהרבה מחוץ לנמל ובתוכו.
 
נזכיר כי מזה כחודש פועלים בחברת נמל אשדוד ארבעה מתוך שבעה נתבים המצויים בתקן החברה. שלושה נתבים מצהירים כי הם חולים זה תקופה ארוכה.
 
נזכיר כי חברת נמל אשדוד הגיבה בעבר בנושא ומסרה כי "הנהלת חברת נמל אשדוד רואה בחומרה רבה את העיצומים בהם נוקטים הנתבים בנמל. החברה הביעה את עמדתה הברורה בפני בית הדין לעבודה והציגה את טענותיה בצורה מפורטת. בית הדין לעבודה דן בסוגיה במהלך החודשים האחרונים. לצד זאת, בחודש האחרון חלו 3 נתבים מתוך השבעה המועסקים בנמל. הנהלת החברה פועלת על-מנת לתת מענה לסוגיה, בין היתר באמצעות פנייה לרספ"ן, שמטרתה לזרז ולפשט את הליך הכשרת נתבים חדשים".
 

טרם נתקבלה תגובת משרד התחבורה לדברים.