עיצומי הנתבים בנמל אשדוד נמשכים

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, קורא לשר התחבורה להתערב מיד בשיבושי העבודה בנמל. 17 אוניות ממתינות מהבוקר בנמל בזמן שהעיצומים נמשכים


00:00 ,24.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, קורא לשר התחבורה להתערב מיד בשיבושי העבודה בנמל. 17 אוניות ממתינות מהבוקר בנמל בזמן שהעיצומים נמשכים

 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, תובע את התערבותו המיידית של שר התחבורה ישראל כץ, בנעשה בנמל אשדוד. פנייתו של שפר נעשתה לאחר שבנמל אשדוד נמשכים עיצומים שונים של העובדים המשבשים את העבודה הסדירה.
 
כזכור, ב- 23 באוגוסט החלו עובדי נמל אשדוד ב"שביתה איטלקית" והורידו את התפוקה ב- 50% מבלי שהוכרז סכסוך עבודה. לאחר ימים אחדים הבטיחו העובדים לחזור לעבודה סדירה. אך למרות זאת בנמל ננקטים צעדים שונים, כמו ביטול משמרות ברגע האחרון. התוצאה היא, שהבוקר ממתינות 17 אוניות בנמל בזמן שנמשכים עיצומי הנתבים ולא ידוע מתי תתחדש העבודה הסדירה בנמל.
 
במכתבו לשר כץ ציין שפר כי, עיצומים אלה גורמים לנזקים כבדים למשתמשים בהובלה הימית, גורם מן החוץ שאין לו כל קשר למאבקי העובדים. נזקים כבדים אלה לבעלי המטענים מקשים על יכולתם של יצואנים לספק את תוצרתם במועד, על יכולתם של מפעלים לקבל חומרי גלם בזמן, ועל הגעת סחורות לשוק במועד. "הנזקים, העלויות הנוספות, כל ההוצאות המיותרות הנגרמות בשל עיצומי העובדים, יתבטאו בסופו של דבר בעליות מחירים של המוצרים המגיעים לכל בית בישראל". כותב שפר.
 
בנוסף ציין שפר כי, "שיבושי עבודה בנמלים אמנם אינם מצטלמים בצורה דרמטית כמו עיצומים בשדה התעופה המעכבים אלפי נוסעים, אבל הנזק שלהם למשק גדול הרבה יותר. אין בכוונתנו, כאיגוד המשתמשים בהובלה ימית להתייחס לנושאי הסכסוך, אך מן הראוי כי ממשלת ישראל תדאג להובלה ימית סדירה. 98% מסחר החוץ של ישראל עובר בדרך הים, ומחובת הממשלה לדאוג לסדירותה של הובלה זו" אמר שפר.