עובדי הנמלים ירדו למחתרת: השביתה ללא הגבלת זמן

נציגי הוועדים לא הגיעו הבוקר (ה') לדיון נוסף שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. הנהלת חברת הנמל תבקש להכריז על ביזיון בית הדין


11:48 ,28.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי ועדי העובדים לא הגיעו גם לדיון נוסף, שנערך הבוקר (ה') בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. במידה ולא ישובו מיידית לעבודה, שוקלת הנהלת חברת הנמל לפנות לבית הדין ולבקש להוציא צו על ביזיון בית הדין.

 

בדיון הבוקר, כמו זה שנערך הלילה, הודתה ההסתדרות שוב שהשביתה אינה על דעתה וללא אישורה, וחזרה על עמדתה שעל העובדים לשוב מיידית לעבודה בהתאם להחלטת בית הדין.

 

הנהלת הנמל דורשת מהעובדים לכבד את פסיקת בית הדין ולשוב לעבודה. במידה ולא יעשו כן, תגיש החברה בקרוב בקשה להכרזה על ביזיון בית הדין, כשהמטרה היא לחזור לדיון נוסף בבית הדין עוד היום.

 

בינתיים הודיעו הוועדים שהם משביתים את העבודה , למרות החלטת בית הדין, עד לעבודה חדשה. ראשי הוועדים ירדו למחתרת. בהתאם הורו לראשי הוועדים שלא להגיע לדיונים המתקיימים במקביל בבתי הדין לעבודה בחיפה ובבאר שבע.

 

הצעדים מתואמים בין ועדי הנמלים בחיפה ובאשדוד, שקיימו אמש דיון סוער עם יו"ר ההסתדרות אבי נסנקורן.

 

לטענת העובדים, "הפעם אנחנו הולכים עם המאבק הזה עד הסוף וללא הגבלת זמן. המדינה מורחת אותנו כבר שנתיים. בתקופה זו בית הדין פרסם ארבעה פסקי דין שונים ובהם הוא הפציר בנציגי המדינה לנהל אתנו משא ומתן, הן על עתיד התעסוקתי של העובדים והן על ההשלכות העתידיות שיהיו לאחר הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד".

 

העובדים חוששים כי ביטחונם התעסוקתי והחוסן הכלכלי של הנמלים הקיימים ייפגע בצורה אנושה לאחר הקמת הנמלים החדשים, שבה תיווצר מציאות חדשה ובה לא תהיה תחרות הוגנת, לטענתם, מול הנמלים החדשים והמודרניים.

 

בפועל, טוענים העובדים, כי הממשלה מאיצה את נושא הקמת הנמלים החדשים, אבל מזניחה, באופן מכוון ובוטה, את נושא עתיד הנמלים הקיימים.  "ברור לחלוטין כי ישנה כאן יד מכוונת, אשר מעוניינת להפוך את נמלי חיפה ואשדוד לנמלים נכים וחסרי פוטנציאל, אל מול הנמלים החדשים שיוקמו", אמרו בוועדים.

 

בוועדים הוסיפו, כי ההסתדרות והעומד בראשה אבי ניסנקורן לא יפקיר אותם לאנחות: "אנחנו מאוד מאמינים בעבודה המאורגנת, מאמינים ומצפים שארגוני עובדים נוספים יצטרפו למאבק שלנו, כאשר בראש המאבק הזה תעמוד ההסתדרות הכללית. אנחנו מנהלים מאבק צודק מאין כמוהו על זכויות העובדים, שנרמסות ברגל גסה מזה שנתיים. הפעם לא נאפשר לוועדי העובדים שלנו להישבר והיה הנזק אשר יהיה. עד היום שמענו בקולם של נציגי העובדים, הלכנו יחד איתם לישיבות בבית הדין, שמענו מהם תוצאות על דיונים עקרים עם נציגי המדינה, כשבתכלס לא קורה כלום. המדינה מקדמת במרץ רב את הקמת הנמלים החדשים ואותנו משאירים בצד. מהיום הפסקנו להיות ילדים טובים".