ספינה שטבעה זיהמה את מי מעגן הדיג בקישון

עבודות גריטה על ספינה גרמו לה לטבוע ולשחרר כתם שמן במי המעגן. המשרד להגנת הסביבה דווח על המקרה ופתח בבדיקה


00:00 ,07.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (ד') התגלה זיהום מי מעגן הדיג שביט הנמצט במורד נחל הקישון.

מרשות נחל הקישון, האחראית לפיקוח על זיהום הנחל, נמסר שהזיהום בשמנים הוא, ככל הנראה, תוצאה של עבודות גריטה שבוצעו על ספינה שעגנה במקום, שגרמו לה לטבוע.

מחברת נמלי ישראל (חנ"י), שמעגן הדיג נמצא באחריותה, נמסר שמבדיקה ראשונית של פרטי האירוע עולה, כי קבלן מטעם בעל סירת דיג - גרוטאה שעגנה במעגן והיוותה מפגע - עבד על פירוקה. ככל הנראה, במהלך הפירוק, נוצר זיהום בשטח המעגן. מרגע שנודע הדבר, הפעילה מיידית הנהלת המעגן את המערך לטיפול באירועים מסוג זה, על מנת למנוע התפשטות של הזיהום לנחל ולהגן על כלי שייט אחרים.

שני הגופים דיווחו על ידי האירוע למוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה. צוות זיהום ים של אגף ים וחופים במשרד פתח בבדיקת המקרה. במקביל נלקחו דגימות של הזיהום והוא נשלח לניטור.

בד בבד, למקום הגיע צוות קבלן טיפול בזיהום שמנים ודלקים של חברת מעגן, שהחל בפעולות ניקוי הזיהום.

מרשות נחל הקישון נמסר שיש למצות את הדין עם האחראים לזיהום מי המעגן, ושאירוע מסוג זה יכול היה להימנע על ידי תפעול ופיקוח מתאים.

בדיווח שכתב הממונה על הפיקוח של רשות הנמל אלון בן מאיר, שהיה זה שאיתר את הזיהום, נכתב: "הבחנתי בכתם שמן שחור המתפשט במים בקצה הצפוני מערבי של רציף מעגן הדיג. בנוסף הבחנתי בעדשת שמן המכסה את פני המים בין כלי השיט. במקום נכחו אנשי חנ"י, שבאחריותם מעגן הדיג שביט".

בן מאיר הוסיף, שבבירור שערך במקום נאמר לו שעמדה שם ספינה, עליה בוצעו עבודות גריטה, שגרמו לה לטבוע ולזהם את מי המעגן.

עוד נמסר מחנ"י, שהאירוע טופל במהירות ובמקצועיות על ידי מערך ייעודי שמחזיקה החברה לטיפול במקרים מסוג זה.

מהמשרד להגנת הסביבה לא נמסרה תגובה לדברים.