סכסוך עבודה בנמלים: העתירות אוחדו וידונו בפני בית הדין לעבודה מחר

סגן נשיאת ביה״ד הארצי לעבודה קבע דיון בעתירת איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים נגד הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמלי הים. לין: חייבים להגיע למצב שבו נכסי המדינה, יעבדו למען המגזר העסקי


11:08 ,11.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת המסחר תל אביב והמרכז עתרה ביום שישי האחרון (8.4.22) לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה זמניים ומיידיים נגד השביתה בנמלי הים עליה הכריזה ההסתדרות ב-6.4.22 בתוקף מיידי.

 

הודעת סכסוך העבודה והכוונה על שביתה של ההסתדרות באו בתגובה להודעת שרת התחבורה, מירב מיכאלי, כי בכוונתה לעשות שימוש בסמכותה ולאפשר שימוש ברציפים 7-8 בחיפה ו-28 באשדוד שעד כה עומדים שוממים ללא כל פעילות ולא מסייעים בהורדת הפקקים העצומים מחוץ לנמלים.

 

בעתירתה טוענת לשכת המסחר כי ההסתדרות מפרה את חוק יישוב סכסוכי הודעה, המחייב התראה של 14 ימים לפחות מראש לפני שביתה; כי מדובר בשביתה פוליטית אסורה כנגד החלטת הריבון, היא מדינת ישראל, לעשות שימוש בתשתית נמלית שעומדת נכון להיום ריקה ושוממה על מנת לתת פתרון אמת לבעיה הקשה של העומס בנמלי הים הוותיקים ושההסתדרות נגועה בניגוד עניינים אינהרנטי על היא מייצגת הן את עובדי נמל אשדוד הוותיק ואת את עובדי נמל הדרום החדש. 

 

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, מסר כי ״חייבים להגיע למצב שבו נכסי המדינה – נמלי הים – שהם במרכז פעילות המשק, יעבדו למען המגזר העסקי, למען כלל הציבור ולמען הורדת יוקר המחייה״.

 

סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, החליט אתמול לאחד את עתירת הלשכה יחד עם עתירת התאחדות התעשיינים ולקיים דיון בבקשות לצווי מניעה ביום שלישי הקרוב (12.4.22) בשעה 18:00. עד למועד הדיון אמורות המדינה וההסתדרות, כמו גם נמלי הים הוותיקים והחדשים וחברות התעבורה הימית באשדוד ובחיפה להעביר את התייחסותן לבקשות.