נשיא לשכת הספנות: יש לנקוט צעדים דחופים בנמלי אשדוד והדרום

ד"ר יורם זבה, פנה לשרת התחבורה מירי רגב בקריאה לנקוט צעדים דחופים בנמלי אשדוד והדרום. זבה הדגיש את הצורך בגיוס מיידי של כוח אדם בנמל אשדוד ופתיחת רציף 28 בנמל הדרום למטענים קונבנציונליים


12:18 ,08.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות, ד"ר יורם זבה, פנה במכתב לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל (מיל) מירי רגב, ובו הדגיש את הצורך בנקיטת צעדים דחופים והכרחיים בנמלי אשדוד והדרום. במכתבו ציין זבה כי ישנם שני צעדים מרכזיים שיש לבצע באופן מיידי.

 

הראשון, תגבור כוח האדם בנמל אשדוד. נשיא לשכת הספנות קרא לתמוך במאמצי חברת נמל אשדוד לגיוס מיידי של כוח אדם נוסף, נוכח המחסור הקריטי בעובדים, במיוחד בתקופה זו שבה עובדים רבים משרתים במילואים. "הנמל משתדל לעשות כמיטב יכולתו לעמוד במשימות הלאומיות, סחר החוץ החיוני של ישראל, ושירות למטענים ההומניטריים והלוגיסטיים העוברים דרכו", כתב זבה, והוסיף כי יש להדוף כל שיקול שעלול להפריע למשימה זו.

 

הצעד המרכזי השני אותו הציע ד״ר זבה הוא פתיחת רציף 28 בנמל הדרום למטענים קונבנציונליים באופן מיידי. ד״ר זבה הציע להעניק הרשאה זמנית לחצי שנה. ״למרות שהמהלך אינו אידיאלי עבור המפעיל, הוא חייב להתקבל כחלק מהמאמץ לשמירה על שירות חיוני״, כתב. ד״ר זבה הדגיש את החשיבות של שכנוע בעלי אניות להגיע לישראל לשהייה קצרה ככל האפשר, הן בהמתנה והן ברציף.

 

בנוסף, ד״ר זבה ציין כי ייתכן ויהיה צורך לשקול צעדים נוספים בעתיד, במיוחד לאור הצפי לפעילות נמלית מוגברת עם סיום פעולות האיבה. "דיברתי עם הנהלות הנמלים הרלוונטיים ואני שמח לציין שהם מיודעים ומוכנים לבצע את שתי הפעולות באופן מקצועי וארגוני", כתב זבה בסיום מכתבו.