נמל פליקסטאו: ממשלת בריטניה אישרה שדרוג תשתיות הרכבת

במימון השדרוג, שייעשה בעלות של 290 מיליון שקל, יתמכו חברת האטצ׳ינסון המנהלת את נמל פליקסטאו ורשת הרכבות הבריטית. לנמל שלושה טרמינלים המוקדשים לאינטר-מודל


11:59 ,17.10.2017 מאת: מירב רונן

שר התחבורה של בריטניה חתם על תכנית שמטרתה שיפור תשתיות הרכבת של נמל פליקסטאו. התכנית, עבורה הוקדש תקציב של 80 מיליון דולר (290 מיליון שקל), תקבל מימון הן מרשת הרכבות הבריטית והן מחברת הנמל Hutchison Ports, ועם סיומה יתאפשר מעבר יומי של 47 רכבות משא בין העיר איפסוויץ׳ (Ipswich) ופליקסטאו (לכל כיוון).

 

נזכיר כי נמל פליקסטאו, המנוהל על ידי חברת האטצ׳ינסון, הינו נמל המכולות הגדול ביותר בבריטניה ואיפסוויץ׳ הינה העיר הגדולה הקרובה ביותר לנמל הממוקם בחוף המזרחי של בריטניה. לנמל פילקסטאו שלושה טרמינלים המוקדשים לאינטרל-מודל (מעבר הסחורה מהובלה ימית להובלה יבשתית ברכבת בצורה חלקה ומהירה).

 

מנכ״ל חברת נמל פליקסטאו, קלמנס שנג, התייחס לאישור התכנית ואמר כי ״רשת הרכבות ממשיכה להוות נקודת משיכה חשובה עבור קווי ספנות ובעלי מטענים שמעוניינים בשינוע ידידותי יותר לסביבה. נמל פליקסטאו כבר עתה את המבחר הגדול ביותר של שירותי רכבת בבריטניה עם 33 שירותים ימיים ל-17 יעדים שונים בתוך המדינה״.

 

שנג הוסיף וציין כי ״התכנית מהווה השלמה להשקעות בתשתיות הרכבת שעשינו בתוך הנמל, והיא תאפשר לנו להציע מגוון רחב יותר של פתרונות הפצה ללקוחות. כיום השימוש ברכת חוסך נסיעה באורך מצטבר של 100 מיליון מיילים בשנה לשם העברת סחורה מנמל פליקסטאו, ואנו צופים כי חיסכון זה יילך ויגדל בעתיד״.