נמל פיראוס לממשלת יוון: אשרו את תכנית ההשקעות

רשות נמל פיראוס, אשר מניות הרוב שלה נמצאות בידי חברת קוסקו, ממתינה לאור הירוק ממשרד הספנות היווני לשם הוצאת התכניות אל הפועל הכוללות הקמת טרמינל נוסעים, קניון וארבעה מלונות


14:29 ,21.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות נמל פיראוס (PPA) אשר מפעילה את הנמל הגדול ביותר ביוון, מעוניינת כי ממשלת יוון תזרז את הליכי האישור של תכנית שמטרתה למשוך עסקים נוספים לאחד מנמלי אירופה הגדולים ביותר.

 

רשות נמל פיראוס, אשר מניות הרוב שלה נמצאות בידי חברת קוסקו, ממתינה לאור הירוק ממשרד הספנות היווני על מנת להמשיך בהשקעות אליהן התחייבה בנמל וזאת בהתאם לזיכיון עליו חתמה מול ממשלת יוון.

 

אישור ״תכנית האב״ של ההשקעות בנמל, אשר מורכבות בהשקעות שהן בגדר חובה והשקעות רשות, כולל מסוף חדש לטיפול באניות נוסעים, קניון וארבעה מלונות, היה אמור להתקבל בחודש יוני.

 

קפטן פו צנג׳קי (Fu Chengqiu), מנהל רשות נמל פיראוס, אמר לכתבים ביוון כי ״אני מוכן עם מזומנים ואחכה לאישור התכנית עד סוף השנה הנוכחית. אבל עם אישור התכנית ימשיך להתעכב ישנם אמצעים משפטיים בהסכם הזיכיון שאפשר לפנות אליהם״.

 

על פי כל הסימנים, סין מעוניינת להפוך את נמל פיראוס לשער הכניסה המרכזי שלה לאירופה, וזאת כחלק מיוזמת ״דרך המשי החדשה״(Belt and Road) ובהשקעה כוללת של  126 מיליארד דולר, אשר מציעה נתיבי יבשתיים וימיים עם שותפות סחר שלה.

 

נזכיר כי קוסקו רכשה נתח של 51% מרשות נמל פיראוס בשנת 2016 מתוך מטרה להפוך את הנמל למרכז תוסס לסחר הגדל בין אירופה ואסיה. קוסקו תרכוש 16% נוספים מרשות הנמל לאחר שתשלים את השקעות החובה שעליה לבצע, בשווי של 300 מיליון יורו לשדרוג התשתיות, ותגדיל את הבעלות שלה בנמל ל-67%.

 

תחת הזיכיון, חברת קוסקו תפעיל את הנמל, לאורך קו החוף הכולל 37 קילומטר, עד שנת  2052.