נמל מספנות ישראל משטען מטען ירדני

נתונים שחשף מנכ"ל מספנות ישראל: בחמש שנות פעילות הגדיל הנמל הפרטי את פעילותו מ-300 אלף טון מטען בשנה הראשונה ל-1.7 מיליון טון ב-2013


11:27 ,19.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף הפעילות של הנמל בשנת הפעילות הראשונה שלו (2008) הסתכם ב-300 אלף טון מטען. בשנת 2013 הגיע היקף הפעילות ל-1.7 מיליון טון ואילו בשנת 2014 צפוי ההיקף לגדול ל-2 מיליון טון.

 

את הנתונים חשף מנכ"ל מספנות ישראל צבי שכטרמן בכנס הגרעינים השנתי של חברת הספנות קוראל שירותי ים, שהתקיים זו השנה השביעית.

 

בכנס אמר שכטרמן: "בשנה הראשונה של הפעילות נאבקנו בכדי להשיג את הלקוח הראשון. כיום, המספנות פעילות בכל תחומי המטענים, חוץ מאשר בפריקת מכולות: מטען כללי, גרעינים, צובר נוזלי, יבוא ברזל (מיליון טון בשנה האחרונה), יבוא בשקים, גלילי נייר ועוד. בנוסף, כיום פועלות שלוש אוניות בקו המייבא את העגלים מאירופה.

 

"בעקבות המהומות בסוריה פתחנו ערוץ חדש עבור הירדנים. היה לא קל לשכנע אותם, אבל בסופו של דבר, אנחנו מבצעים עבור הירדנים גם את ההובלה היבשתית ודואגים שהמטענים יגיעו עד לגשר שייח חוסיין. מדובר בעיקר במטענים של גרעינים, ברזל ושיש".

 

יצוין כי קוראל הינה הסוכן הגדול בישראל למטעני צובר (תפזורת) ומטען כללי, ומטפלת בשנה בייבוא ובייצוא של 5 מיליון טון מטענים. בנוסף קוראל הינה הסוכן הימי הגדול בישראל בתחום הגז והנפט.