קבוצת אדאני-גדות מתחילה ביישום התוכנית האסטרטגית

במסגרת יישום התכנית ישודרג רציף קישון מערב. אדאני-גדות: חידוש הרציף יאפשר את קיצור זמן הפריקה, הוזלת העלויות והקלה על יוקר המחייה, לצד כניסה של הנמל לתחומים עסקיים נוספים ובכללם הרחבת הפעילות בתחום המטען הכללי


13:15 ,22.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת אדאני-גדות החלה ביישום התוכניות האסטרטגיות שלה לנמל חיפה כאשר בשלב הראשון ההשקעות מופנות לחידוש ומיכון רציף קישון מערב, כך שיוכל לקלוט מטענים בהיקפים גדולים ולאפשר פריקה משמעותית של סחורות מסוג מטען כללי, זאת כחלק מתוכניות הקבוצה להפנות יותר משאבים ולצמוח בתחום זה. בשלב הראשון מתבצעת החלפה של העגורנים ברציף בעגורנים חדשניים ומתוחכמים יותר, זאת לצד הליכי מיכון נוספים שיאפשרו פריקה מהירה ויעילה יותר ויקצרו את זמן שהות האוניות בנמל. ההשקעה בשדרוג הרציף נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.  

 

מקבוצת אדאני-גדות נמסר כי ״זהו מהלך התייעלות ראשון מבין רבים המתוכננים בנמל, שיובילו גם להרחבת פעילותו העסקית וגיוון התחומים בהם הוא מספק שירותים״.

 

נזכיר כי רק בשבוע שעבר פרסם מרכז המחקר של הכנסת דו״ח על נמלי ישראל, ממנו עלה כי ״לפי בדיקת הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, אוניות מכולה שהו בנמלים בשנת 2021 בממוצע 20 שעות יותר לעומת 2019, בעוד אוניות מטען כללי וצובר חופנים שהו בשנת 2021 בממוצע 84 שעות יותר בהשוואה לשנת 2019״.

 

על פי הדו״ח, ״כל יום עיכוב עולה למפעילי האונייה כ-20 אלף דולר בממוצע, כאשר חלק מעלות זו מגולגל ליבואנים וליצואנים, ומשם לצרכנים. חלק מחברות הספנות מבטלות את הגעתן לנמלים בארץ ופורקות את הסחורה בארצות שכנות, ואחרות מטילות עלויות נוספות על היבואנים והיצואנים כתוצאה מההמתנה הממושכת״.

 

מקבוצת אדאני-גדות נמסר כי ״בהתאם לחזון החברה נמל חיפה יהפוך לשער הים העיקרי לישראל, ולכן אחת הפעולות הראשונות של הקבוצה ושל הנהלת הנמל היא לבצע השקעות בשדרוג ופיתוח טכנולוגי שיגדיל את יכולות הפריקה ברציפים השונים, וכן יאפשר פריקת אניות גדולות יותר, על מנת לעמוד בביקושים הגוברים לשירותי הנמל״.

 

עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, ציין כי ״כניסת נמל חיפה לפריקת מטען כללי בהיקפים גדולים יותר תתאפשר בזכות מיכון הנמל והעלאת הרמה הטכנולוגית. פריקה מהירה יותר תיטיב עם כל אזרחי ישראל ותשפיע על יוקר המחייה״.

 

לדבריו, ״לא בכדי ציין מרכז המחקר של הכנסת בסיכומו של הדו״ח כי השינויים בבעלות בנמלים ׳מאפשרים דינמיקה תחרותית, בעיקר בחיפה ובאשדוד, ועשויים להביא להתייעלות בטעינה ופריקה של סחורות תוך קיצור זמני המתנה׳״.