עובדי נמל חיפה: להכריז על סכסוך עבודה בעקבות אישור תוכנית חזית הים העירונית

יו"ר הוועד מאיר תורג'מן: "זו תוכנית הזויה, פופוליסטית, שאינה יכולה לעבור, שכן מדובר בשטח שהוחכר לעובדי הנמל". עיריית חיפה: "עובדי הנמל מהווים עוגן כלכלי חשוב. לא נבצע שום פעולה שתפגע בהם"


00:00 ,04.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדי העובדים בנמל חיפה מבקשים מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בעקבות אישור תוכנית חזית הים העירונית על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה (ראו ידיעה נפרדת).

ועדי העובדים, בראשות היו"ר מאיר תורג'מן, שלחו מברק ליו"ר אגף תחבורה בהסתדרות אבי אדרי וליו"ר ההסתדרות עופר עיני, בדרישה להכריז מיידית על סכסוך עבודה בנמל.

לדברי הוועדים, תוכניתה של עיריית חיפה להקמת חזית ים עירונית תגרע כ-30% מהשטח של נמל חיפה במטרה להפוך את השטח למתחם בילוי ומסחר .

תורג'מן : "מדובר בשטח שהוחכר לחברת נמל חיפה למשך 49 שנים והוא מהווה כ-30% מסך הפעילות התפעולית. נראה לנו שראש עיריית חיפה יונה יהב החליט להכריז מלחמה על עובדי נמל חיפה.

"לפני כשנה וחצי, כשהנושא עלה לכותרות, התקיימה בלשכת ראש העירייה פגישה, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, מהנדס העירייה ונציגי ועדי העובדים בנמל. חיפה. בפגישה פרסו נציגי העירייה בפני הנוכחים את תוכנית העירייה למתחם בתוך נמל חיפה. אז, בנוכחות כל המשתתפים, הודיע יו"ר ההסתדרות עופר עיני ליונה יהב, כי 'חבל על כל המאמץ וההשקעה של עיריית חיפה בנושא. ללא הידברות והגעה לסיכום עם עובדי נמל חיפה, הפרויקט לא יקרום עור וגידים'.

"יונה יהב מסתובב עם אותה תוכנית מאז שנת 2006. הוא ממשיך לזרוע אשליות בקרב הציבור. התוכנית, במתכונתה נוכחית, לא תעבור בשום פנים ואופן".

תורג'מן הוסיף, כי במהלך השנה וחצי האחרונות התקיימו מספר שיחות בין נציגי ועדי העובדים של נמל חיפה לבין נציגי משרד הפנים, במהלכן הבהירו הציגי הוועדים שכל עוד לא ייבנה נמל חדש על חשבון עיריית חיפה, וכן שהמדינה תתחייב שעובדי הנמל הם אלה שיפעילו גם את הנמל חדש, לא תוכל העירייה לקבל לחזקתה את השטח המערבי של הנמל, שם היא מתעתדת לבנות מתחם לפעילות בילוי, תיירות ומסחר.

תורג'מן: "מעניין להיכן מתכוון יונה יהב להעביר את בסיס חיל הים בחיפה? לפי הידוע לי, החיל עדיין ממשיך בתוכניות הפיתוח שלו, באותו מקום, ואין תוכנית להעתיקו ממקומו.

"לצערי הרב, יש לנו עסק עם ראש עירייה שמחפש כותרות באמצעי התקשורת וזורה חול בעיני הציבור. אנחנו בחיפה מקנאים בחברינו מנמל אשדוד, שם ראש העירייה דואג לפתח ולהגדיל את שטחי האחסנה של הנמל לטובת חברת נמל אשדוד, ולכן גם עובדי הנמל כל כך אוהבים אותו.

"לעומתו, אצלנו בחיפה, ראש העירייה מנסה מזה שנים רבות, בכל דרך אפשרית, לפגוע בעובדי נמל חיפה, שרובם המוחלט הינם תושבי העיר. לכן אנחנו מכריזים בזאת על ראש העירייה יונה יהב כפרסונה נון גראטה, אזרח שאינו רצוי בנמל חיפה. בכוונתנו לעשות הכל כדי שיהב יוחלף בבחירות הקרובות לראשות העירייה.

"יהב מוביל תוכנית הזויה, פופוליסטית, לצרכים פוליטיים, ולא תוכנית של חזון אמתי. אני מודיע לו כאן שעכשיו, שכול עוד אני, מאיר תורג'מן, אהיה יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, התכנית הזאת לא תעבור".

דובר עיריית חיפה עידו מינקובסקי: "החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה היא החלטה מכוננת, המשיבה את הים לתושבים ומתקנת עוול היסטורי. החלטה זו העולה בקנה אחד עם חזון הנהלת העירייה, הרואה בפיתוח הנמל חלק חשוב מהפיכתה של חיפה לבירת תרבות, כלכלה ומסחר בינלאומי. עובדי נמל חיפה מהווים עוגן כלכלי חשוב ואסטרטגי בחיי העיר. על כן, אנו אומרים בצורה החדה והברורה ביותר, שלא נבצע שום פעולה שתגרום לפגיעה בהם. התוכניות המאושרות מבטיחות נמל חדיש ומודרני, לצד חזית ימית מפוארת. אלה יתרמו לרווחת כלל תושבי העיר ובראשם עובדי הנמל. על כן, גם התוכניות יקודמו, כפי שהתחייבו כבר במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר, בהסכמה בין כל הצדדים".