ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, פנה במכתב לשלמה ברימן, מנכ״ל חנ״י, בנושא מכשולים בפיתוח נמלים ולוגיסטיקה במפרץ חיפה. במכתב זה מבקש נשיא לשכת הספנות להביע את תמיכתו במשרד התחבורה ואת עידודו במאמציו של ברימן ושל חברת חנ״י לפתח ולחדש את הכלכלה הימית של מדינת ישראל.
ד״ר זבה מזכיר כי מדינת ישראל נשענת ותלויה בסחר החוץ שלה, המהווה כ-60% מהתמ״ג וכי 99.5% מסחר החוץ של ישראל מובל דרך נמלי הים ומקיים את דברי בן גוריון: ״הים אינו הגבול אלא שער לעולם״.
זבה מציין במכתבו לברימן כי ״לא עובר יום ואנו קוראים ושומעים את דברי הקטרוג על פיתוח הנמלים. אחד הפרויקטים החיוניים ביותר הופך במפתיע להיות מותקף, באשר הוא מפריע כביכול לפעילויות אחרות. יש אף שמבקרים את עצם פיתוח הנמלים ואת הזוכים בניהולם. בהקשר זה ניתן להבין את הנמלים הקיימים ועובדיהם שרואים עצמם נפגעים מהתחרות החדשה, ולכן אנו תומכים בשדרוגם והבאתם למצב שבו יוכלו להתחרות״.
זבה מוסיף ומציין כי ״המבקרים אף לא טרחו להשמיע ולו מילה אחת בזכות הנמלים. ענף שלם, עטור הישגים מופלאים, הפך בעיניהם לאחר שנים רבות מעמוד תווך לצורך נחות. האם מדינה שלמה טעתה קרוב ל-100 שנים? האם יש הצדקה לעיכוב הקטלני בפיתוח? האם הקפאתו, כבר כמה חודשים, לא מזיקה?״.
הוא מוסיף ומזכיר כי פיתוח הנמלים בישראל בא לעולם מסיבות ברורות שחלקן לא השתנה כבר דורות רבים: הגידול באוכלוסייה ובפעילות הכלכלית הביאו לגידול בכמויות היבוא והיצוא השנתיות ומאז קום המדיה נוספו רציפים ונמלים מדי כמה שנים כדי לענות על מגמה ברוכה זו. זבה מזכיר כי השינוי בגודלי האניות בעולם דרש רציפים ומנופים מותאמים וכי פקידתם היא ערובה למחירי סחורות וחומרי גלם זולים ונגישים בצורה ניכרת.
לדברי ד״ר זבה, ״אין לנו ארץ אחרת או חוף ים אחר. אין לנו את הלוקסוס האמריקאי שבו הנמלים מתרחבים לשטחים אדירים ולתוך היבשת. אין לנו שווקים מפותחים בסביבתנו הגיאוגרפית יש לנו את היוזמה המבורכת של המהנדסים והכלכלנים שדואגים לפרנסתם ורווחתם של תושבי המדינה״.