נמל חיפה: סמנכ״לית משאבי אנוש הודיעה על פרישה

דלית ביזן, שציינה לאחרונה חמש שנים בתפקיד, היתה חלק מתהליכי הרפורמה, ההתייעלות והפרטת הנמל וליוותה את העובדים וההנהלה לאורך כל הדרך. ביזן: נפלה בחלקי זכות גדולה להיות שותפה לתהליך ההיסטורי בו עבר נמל חיפה מחברה ממשלתית לחברה פרטית


08:14 ,05.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

דלית ביזן, סמנכ״לית משאבי אנוש בנמל חיפה, הודיעה על פרישה מהתפקיד. ביזן, שציינה לאחרונה חמש שנים בתפקיד, יכולה להתגאות בתקופה מלאת הישגים ואתגרים בחברת נמל חיפה שעברה במהלך חמש השנים האחרונות הסכם רפורמה מול עובדי הנמל, תכנית התייעלות לקראת הפרטת החברה שכללה פרישה של עובדים רבים לגימלאות ומעל הכל – הכנת חברת הנמל להפרטה ומכירתה לידי חברת פרטית באמצעות מכרז ממשלתי שארך תקופה ארוכה ובסופו נבחר זוכה – קבוצה משותפת בשם אדאני – גדות שהינה כיום בעלי נמל חיפה.

 

ביזן הודיעה על כוונתה לסיים את תפקידה בחברת נמל חיפה אולם טרם ידוע מועד עזיבתה וטרם מונה לה מחליף/מחליפה. 

 

בראיון למגזין PORT2PORT שהתפרסם ביולי אשתקד אמרה ביזן כי: ״ב-26 בינואר 2020 נחתמו הסכמי הרפורמה, וזה תאריך משמעותי כי נחתמו הסכמי התייעלות עם ארבעה סקטורים, ונחתם הסכם קיבוצי לפרישה. עבדתי הרבה מאוד על ההסכם הזה, והגענו להצלחה חסרת תקדים ביכולת שלנו לשווק את זה לעובדים ולהוציא אותו לפועל כפי שרצינו. הצלחנו להביא לכך שכ-200 עובדים בנמל חיפה הם פורשים מרצון. מדובר במאתיים עובדים מדור א׳ עם ותק של למעלה מ-25 שנה, וזה שינה לנו את תמהיל העובדים לשנים הבאות וכבר אנחנו רואים את התוצאות. מחצית מהעובדים כבר פרשו ועד סוף 2024 כל שאר העובדים בתוכנית יפרשו. במקביל היינו צריכים להחזיק את הכדורים האחרים של יישום הסכמי ההתייעלות. אלו הסכמים קשים ליישום, אגרסיביים. חשוב לי להדגיש כי עיקר העבודה שלי היא לשמור על יחסי עבודה תקינים עם עובדי הנמל. יש הרבה דרכים לעשות את זה ואחת מהדרכים שמאפיינות אותי ואת דרך העבודה שלי זה שהכל נמצא על השולחן. לא מסתירים ומשקיעים אנרגיה בזיקוק המסרים, לשים אותם על השולחן ולהתמודד איתם באומץ, בעיניים, מול הוועדים בסקטורים השונים. אני חושבת שגם הם מעריכים את הכנות ואת הישירות גם אם לא מסכימים, אבל הדיון הוא ענייני ומכבד. העובדים הם חכמים, הם דואגים לעבודה שלהם ולפרנסה שלהם, ואנחנו נמצאים איתם בקשר ישיר, ברמת הפרט, עם מדיניות של דלת פתוחה, כי המחויבות של העובדים היא ברמת הפרט״.

 

עוד אמרה ביזן כי ״באתי מהעולם העסקי הפרטי כי החלטתי שאני רוצה להחזיר לחברה, כאזרחית. כל המכרים והחברים שלי הרימו גבה כשאמרתי שאני מצטרפת לחברת נמל חיפה, אבל באתי לעשות שינוי. זה לא פשוט כי  כל דבר קטן שנראה הגיוני דורש הרבה עבודה ומאמץ וצריך לפלס את הדרך נגד התנגדויות. אני מאוד גאה בשינויים שנעשו פה״.

 

דלית ביזן אמרה היום בשיחה עם מערכת PORT2PORT כך: ״לאחר חמש שנים מלאות ומשמעותיות הגיע הזמן לאתגר חדש. נפלה בחלקי זכות גדולה להיות שותפה לתהליך ההיסטורי בו עבר נמל חיפה מחברה ממשלתית לחברה פרטית ולנהל במהלכו את תחום משאבי האנוש, על מורכבויותיו הרבות, במלוא האחריות והרגישות המתבקשת כשמדובר בחברה כה משמעותית למשק ולכלכלה הישראלית, על כמעט 1000 משפחות המתפרנסות בה ואני מלאת גאווה על כך.

 

כמי שבאה מהעולם העסקי-פרטי, אני ממשיכה לשלב הבא בקריירה שלי בבטחון רב שנמל חיפה, תחת קבוצת אדאני-גדות, בשילוב ההנהלה החדשה, ועדי העובדים והעובדות והעובדים המסורים בנמל חיפה - כולם יחד -  יעמדו בהצלחה גדולה מול האתגרים הבאים״.