נמל חיפה: מעוניינים לשמש HUB ל- Hanjin

מנהל אזור האגן המזרחי של הים התיכון והים השחור בחברת הספנות Hanjin ביקר בנמל חיפה ונחשף למסוף הכרמל. בתום הביקור ציין האורח הבכיר כי אפשרות הפקידה בישראל נבחנת


00:00 ,10.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל אזור האגן המזרחי של הים התיכון והים השחור ב-Hanjin, מר קוקשין קים ביקר אתמול בנמל חיפה, מלווה בתומר שיטרית, מנכ"ל FCC Shipping ומשה פיסו מ-FCC, המייצגים את Hanjin בישראל. מטרת הפגישה הייתה בחינת אפשרות עתידית לפקידת קו של החברה בנמל חיפה.

נציין כי כיום ענקית הספנות Hanjin הדרום קוריאנית לא פוקדת ישירות את נמלי ישראל.

המשלחת הקשיבה בעניין רב למצגת של סמנכ"ל השיווק, איל דונסקי, שסקר את פעילות הנמל בדגש על מסוף הכרמל. דונסקי חשף את האורח הבכיר לגרסא המתקדמת של מערכת ה-TOS מבית Navis שנכנסה לאחרונה לפעילות וציין כי הגוררת הגדולה מסוגה בישראל, שנמצאת בבניה בוולנסיה, תגיע לנמל בחודשים הקרובים.

בפגישה הביעו בכירי נמל חיפה עניין רב לשמש כנמלHUB  של Hanjin  וברית CKYH בה היא חברה, נוכח היכולת של מסוף הכרמל לקלוט אוניות של 8000 TEU. אחר כך המשיכו כולם לסיור גשום במיוחד בנמל, וביקור בחדרי ה-TOS.

בנמל חיפה ציינו כי מר קים הביע את התרשמותו העמוקה מיכולותיו של מסוף כרמל ובמהלך הביקור ציין האורח כי כלל האפשרויות נבחנות כרגע. הבכיר הדרום קוריאני הביע אמונה שבקרוב מקבלי ההחלטות בברית CKYH יגיעו להסכמות בנוגע לפקידה בישראל.

בשיחה עם PORT2PORT אמר תומר שטרית מנכ"ל FCC: "קים מונה לאחרונה כמנהל האזורי של ים התיכון והים שחור והוא עובר לבקר בנמלים, לראות את התשתיות ולבחון האם ניתן לשנות את מערך השטעון שמבוצע כיום במצרים, בעקבות האירועים שם. הוא התרשם לטובה מהתשתיות בישראל והפוטנציאל העסקי הישראלי". שטרית ציין עוד כי נבחנו גם האפשרויות להגדיל את השירותים של Hanjin לישראל, בין אם באוניות הזנה או אוניות גדולות.