אתמול בבוקר החלו ״עיצומים״ בנמל חיפה כאשר לקוחות הנמל מדווחים על קצב עבודה איטי מהרגיל וגם דיווחים על כך שמשמרות ב׳ וג׳ ברכבת מבוטלות. על פי הדיווחים שהגיעו למערכת PORT2PORT גם היום נמשכים ה״עיצומים״ הבאים לידי ביטוי בקצב עבודה איטי מהרגיל.
מסתמן כי הרקע לקצב העבודה האיטי הינה עיכובים בחתימה הסופית על ההסכם הקיבוצי המתגבש להשלמת הרפורמה והסדרת התחרות עם פתיחת הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה. לדברי מקור בכיר בנמל חיפה העובדים חשים כי ״גוררים אותם״ עם הפרטים האחרונים של הרפורמה ובעיקר עם מתווה תכנית הפרישה מרצון, ויתכן כי מצוקת התקציב באוצר בשבועות האחרונים תורמת למצב.
בפגישתו עם עובדי נמל חיפה וצוות הנהלת הנמל אמר בר-דוד: ״ההסתדרות תעשה כל מאמץ לאפשר לנמל לשגשג ולהצליח, באמצעות חוכמה ויצירתיות. נדרש שיתוף פעולה של כולם על מנת שנוכל להצעיד את הנמל - שחשוב לחיפה ולכל המפרץ - קדימה. אנו בדרך הנכונה והחיובית, ואני מאחל לכל הצדדים הצלחה כדי שנוביל את הספינה, תרתי משמע, לחוף מבטחים״.
נזכיר כי יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ביקר לפני למעלה מחודש בנמל חיפה וציין כי ״הנמל עומד כרגע בפני שינוי. אנו עומדים בפני חתימה על הסכם היסטורי המצטרף לכמה הסכמים משמעותיים נוספים באיגוד התחבורה. ההסתדרות בראשותי, יחד עם אבי אדרי באיגוד התחבורה ועם משה מזרחי במרחב חיפה, תיתן את כל הגיבוי על מנת שהמקום הזה יצליח״.
״יש פה אנשים טובים. עובדים ותיקים לצד צעירים, יוצאי חיל הים, אנשים שיודעים לעבוד. בואו נראה לכולם שאנו מסוגלים ויודעים להוביל להצלחה. שם המשחק הוא אחריות ורצינות״, סיכם בר-דוד.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר לראשי הוועדים באותו ביקור כי ״כל אחד מנציגי העובדים כאן הוא מנהיג, אשר מקבל החלטות אחראיות מדי יום. אנו לקראת הסכם טוב בנמל וההסתדרות תפעל על מנת שהוא יהיה אחראי ומיטיב עם כל הצדדים״.