נמל חיפה: גדול יותר, מהר יותר, חזק יותר בשנת 2012

בכנס Freindship 2012 לסוכני אניה הציגה הנהלת נמל חיפה את מגמת הפיתוח של הנמל בחודשים הקרובים: גוררת חדשה, מנוף גשר חדש, תפוקות טובות יותר ושירות מיטבי. בנמל מבטיחים לעמוד השנה ביעד של פריקת וטעינת 80 מכולות בשעת אוניה


00:00 ,29.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

2012 עומדת להיות שנה חשובה בפיתוח נמל חיפה. כך עולה מכנס Friendship 2012, שקיים נמל חיפה הבוקר (א') בחיפה, בו השתתפו עשרות סוכני אניה.

את הארוע הנחה סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי איל דונסקי, אשר סקר בראשית הארוע את שעבר על הנמל בשנתיים האחרונות מאז שנכנס לתפקידו: הכנסת המערכת הממוחשבת TOS, הצטיידות במנופים חדשים, השקת רציף הכרמל, העלייה הצפויה בכוח הגוררות עם ההצטידות בגוררת "אילן", תנועת הנוסעים שכמעט והכפילה את עצמה עד 230 אלף בשנה, שער כניסה חדש ולקראת "הסכמי חלונות". דונסקי הבטיח שייעשה מאמץ גדול מאוד לתת מענה לכל פנייה של סוכני האונייה.

מנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן דיבר בשבחה של מערכת ה-TOS והטמעתה בעבודה השוטפת. הוא ציין את הכוונה של חנ"י לבצע שיפוצים בטרמינל המערבי, רציפים 1-6 שיחודשו, והרציף המזרחי שמצבו התערער. לדבריו, בחודש אפריל ייחנך שער המטענים החדש של הנמל. זלצמן סיפר שדירקטוריון חברת הנמל אישר, "באומץ רב", לדבריו, רכישת גוררת נוספת, אף היא בעלת יכולת דחף גדולה, מעבר ל"אילן", שאמורה להגיע בחודש אפריל. זלצמן הוסיף שהדירקטוריון אישר גם רכישת עגורן שביעי למסוף הכרמל, שיעזור לנמל לעמוד ביעד של פריקת וטעינת 80 מכולות בשעת אוניה. זלצמן הודה לעובדים על עזרתם בהטמעת מערכת ה-TOS ועבודתם השוטפת.

יו"ר ועד הטרנספורט בנמל מאיר תורג'מן דיבר על העובדה שעובדי הנמל רואים בלקוחות גורם מרכזי, מה שלדבריו מביא את העובדים להתנהג בסבלנות ובהתחשבות, עד כדי אי קיום פעולות מחאה שעשויים לפגוע בעבודת הנמל. "נמל חיפה והעובדים עושים כל מאמץ כדי לתת את השירות הטוב ביותר", אמר, והוסיף שסמנכ"ל התפעול החדש אמנון שמיר הוא "האיש הנכון במקום הנכון".

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה דיבר על החיבה שיש לו לנמל חיפה והבטיח ללוות את הנמל בתקופה הקרובה באותו היחס. ד"ר זבה עמד על חשיבות הספנות למשק הישראלי, כולל סחר החוץ. "מדינת ישראל תלויה בספנות", אמר. הוא הסכים עם תורג'מן בנוגע לתחרות עם נמל אשדוד ודיבר על העוול שנגרם לנמל שלא להעמיק את תעלת הכניסה אליו. הוא אמר שבכוונתו להשתתף בישיבות בהן יעלה הנושא וייעשו כל המאמצים בכדי להביא להעמקת התעלה במהירות האפשרית. "לא חוכמה לפתח תשתיות ולהשקיע מיליארדים, אבל לא ליהנות מהם. זה בזבוז", אמר. זבה קרא שלא ללכת שולל אחרי אשליות שווא אחרי כניסת אוניות מכולה ענקיות לנמלי ישראל, של 18 אלף TEU. לפחות בשנים הבאות נראה כניסה של אוניות גדולות לישראל, היות וישראל נמצאת על "הכביש הראשי" של הספנות, אמר, אוניות בסדר גודל של 12 אלף TEU אבל לא מעבר לזה.

סמנכ"ל התפעול אמנון שמיר, איש חיל הים בעברו, נכנס לפרטיה של מערכת ה-TOS החדשה ולרזולוציות שלה בנוגע לתפעול היומיומי. שמיר סקר את המבנה הארגוני של חטיבת התפעול – 72% מעובדי הנמל הם עובדי החטיבה - ועמד על השיפורים שהוכנסו בה, בהם קיצור ובעיקר ייעול זמן התגובה ללקוחות (בין השאר ביטול הצורך של סוכן אונייה ליצור קשר עם מספר גורמים בנמל כדי לקבל תשובה על נושא אחד); שיתוף הסוכנים בקבלת מידע מדויק על מיקום ומצב אונייה בכל זמן נתון; הגברת קצב הפריקה והטעינה. שמיר סיפר שהדבר הראשון במעלה עליו עמדו לקוחות הוא כניסה בזמן של אונייה, לאחריו חוסר בעיצומים והדבר האחרון בסדרי העדיפויות של הלקוחות היה המחיר. אי לכך נבנתה תוכנית שהציבה ייעדים על מנת לעמוד בשיפור השירות ללקוח. נמל שרוצה לעבוד בקצב גבוה, אמר, הבעיה בו היא אינה קו המים, אלא שטחי העורף.

סמנכ"ל הפיתוח של הנמל דובי גולדפינגר הרחיב על רכישת העגורן השביעי למסוף כרמל והמדלה שאמור להירכש עבור המסוף המערבי.

דוד חורי, מנהל תחום בכיר יצוא וכללי במכס סיים את פרק ההרצאות המקצועיות, כשדיבר על תהליכי יצוא מישראל, מגמות באבטחת מטענים הגלובליות".

 

הרצאתה מלאת ההשראה של המדליסטית באולימפיאדה המיוחדת קרן ליבוביץ', אודות אתגרים ללא גבולות, חתמה את הכנס.