מתקן אקו הופר מתקדם הגיע לנמל חיפה

רכישת המתקן בעל כושר נשיאה של 15 קוב וידידותי לסביבה הוא השלמה לרכישת מנופים לטיפול במטענים כללים וצובר בעלי כושר הרמה של 100 טון


12:12 ,18.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מתקן חופן הרמה חדש (אקו הופר - ECO HOPPER) הגיע לנמל חיפה במסגרת רכישת חופנים ומנופים חדשים, שישדרגו את השירות הניתן למטען הכללי והצובר.

 

מתוך הבנה עמוקה שענף המטען הכללי והצובר מהווים ענף חשוב ביותר עבור נמל חיפה וכפוטנציאל גידול משמעותי, רכשה חברת נמל חיפה לפני כשנה שלושה מנופים ניידים חדישים עבור רציף הקישון בעלות של עשרות מיליוני שקלים.

 

המנופים, שמיוצרים על ידי החברה האמריקאית-גרמנית  Terex Gottwald, הינם המתקדמים והגדולים מסוגם בישראל. המדובר במנופים המתניידים על גלגלים, שפעילותם תתאפשר בקרוב באופן מלא באמצעות חשמל, בזכות התאמה שבוצעה עבור נמל חיפה, ללא שימוש בדלקים או שמנים. כושר ההרמה של כל מנוף הוא עד 100טון, יותר מפי 2 מכושר ההרמה של המנופים הישנים הפועלים בתחום המטען הכללי בנמל חיפה.

 

רכישת המנופים כללה גם רכישה של חופני הרמה ירוקים ואטומים (אקו הופר), המיועדים לחומרים אבקתיים, שהם בעלי כושר נשיאה של 15 קוב, גם כן כמעט פי 2 מהחופנים שהיו בשימוש בנמל עד לא מזמן. לאחר בחינת כל האלטרנטיבות הקיימות בעולם, החליט נמל חיפה לרכוש מתקן אקו-הופר שיוצר בחברת SILVA הספרדית.

 

רכישת המנופים וחופני ההרמה תאפשר שירות מהיר הרבה יותר ללקוחות הנמל ותפעול ידידותי לסביבה.


 

"ברכישת המנופים לא תמו האתגרים שלנו", אמר דוד כהן, סמנכ"ל התפעול בנמל חיפה, "כאשר אתה משנע מטען כללי שמגיע בצובר, למשל גרעינים או חומרים אבקתיים שונים, אתה חייב למצוא דרכים לעשות זאת באופן שאינו מזהם את האוויר, והאמת היא שמדובר באחד האתגרים התפעוליים הגדולים של נמלים בכל העולם. אתה פורק מאות אלפי טונות בשנה מאוניות ונדרש לעשות את זה באופן נקי לגמרי. אני חושב שכעת, יחד עם המנופים החדשים, ההדרכות הבלתי פוסקות לעובדים ורכישת מתקן האקו הופר, נוכל לתת פתרון ברמה הגבוהה ביותר".

האקו הופר הוא מתקן ייחודי, שנמל חיפה עושה בו שימוש ראשון בישראל לפריקת גרעינים. מדובר במשפך ענק ואטום, שהחומר הנפרק מהאונייה נכנס אליו בחלקו העליון, נשאב לתוכו באופן אקטיבי מלא ומושלם. אל חלקו התחתון של אותו משפך נכנסות המשאיות באמצעות שרוול ארוך, כך שכל חומר שעובר דרכו נשאר אך ורק בתחום המתקן. במקביל אותו אקו הופר נותן גם הספקי עבודה גבוהים.

 

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "תוך שיתוף פעולה עם מנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ, חברת נמל חיפה קיבלה את הפתרון הטוב ביותר הקיים בעולם לפריקת צוברים, פתרון שיאפשר שירות מצוין ללקוחותינו, תוך שמירה על הסביבה".