מנכ״ל נמל חיפה לוועדת הכלכלה: ״מבקשים זמן״

אודי שרון, מנכ״ל נמל חיפה, אמר אתמול בדיון בוועדת כלכלה כי נמל חיפה משלם פי ארבע לעובד ביחס לכל מה ששאר הנמלים בישראל משלמים. ״אם המתווה שהוצע יאושר הנמלים החדשים יכולים להציע את כל השירותים הקיימים ואין יותר צורך בנמל חיפה״


11:54 ,04.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה בכנסת דנה אתמול בנושא אסדרת הפעילות בנמל ישראל. בדיון השתתפו נציגי כל הנמלים, נציגי רספ״ן, משרד התחבורה ומשרד האוצר. 

 

אודי שרון, מנכ״ל נמל חיפה: ״בעלי המניות של נמל חיפה שילמו 4 מיליארד שקל כדי לרכוש את נמל חיפה ויש לנו 8 שנים כדי להגיע להבנות והסכמות עם העובדים על מנת שנוכל להתחרות בשוק. המצב הוא שאנחנו משלמים פי ארבע לעובד ביחס לכל מה ששאר הנמלים בישראל משלמים. עשינו הרבה התקדמות בשנה האחרונה והצלחנו להגיע לפי שלוש״. 

 

שרון הוסיף כי הוא יודע כמה משלמים לעובדים בנמל המפרץ, בנמל הדרום ובנמל מספנות ישראל, וציין ״ואנחנו משלמים כרגע בין פי שלוש - פי ארבע משאר עובדי הנמלים בישראל. לפי המתווה שמוצע כיום הנמלים החדשים יכולים להציע את כל השירותים הקיימים ואין יותר צורך בנמל חיפה - יש להם יכולת לתת הנחות מחר בבוקר ללקוחות וזה פשוט יוציא אותנו מהמשחק. וברגע שיוציאו אותנו מהמשחק אין לנו כסף לשלם משכורת ל-731 עובדי הנמל. אנחנו מחויבים לעובדים האלה לפחות לתקופה של שמונה שנים, אנחנו מחוייבים להם לפרמיות - שזו ההוצאה הכי גדולה שלנו כמעסיק ואנחנו חייבים לשלם אותה לעובדים גם אם יש לנו אפס הכנסה. שיהיה ברור - אנחנו בעד תחרות״.

 

יו״ר ועדת הכלכלה שאל את שרון מה נמל חיפה למעשה מבקש ושרון השיב במהירות: ״אנחנו מבקשים זמן. אנחנו צריכים להשלים עם תכנית הפרישה של העובדים, להכניס דור חדש של עובדים שטרם סיכמנו איתם על תנאי העבודה מול ההסתדרות. רק כשנשלים את התהליך הזה נהיה במקום שנוכל להתחרות מול הנמלים האחרים - ואנחנו בעד זה״. 

 

שרון הוסיף כי המתווה המוצע לא היה קיים כאשר נמל חיפה הוצע למכירה ונמכר לקבוצת אדאני - גדות תמורת כ-4 מיליארד שקל, ורמז למעשה כי המתווה המוצע טורף את הקלפים עבור נמל חיפה.