חטיבת התפעול וקצין הבטיחות של נמל חיפה הובילו השבוע מפגש שיהפוך למסורת בין ראשי הנמל לבין בכירי ענף ההובלה. מטרת הכנס היא לקיים רב שיח ולעדכן את מי שפוקדים את הנמל כל יום ובכל שעות היממה, ומהווים למעשה שותפים אמיתיים בעבודה השוטפת של הנמל.
בשנה האחרונה הכריז נמל חיפה כי הוא רואה בחברות ההובלה ובנהגים לקוחות לכל דבר, במסגרת זו אף הוקם עבור נהגי המשאיות חדר המתנה ייחודי, ראשון מסוגו בישראל, וכן משרד מטענים חדש. הכנס שנערך השבוע מהווה ציון דרך נוסף בגישה זו.
בכנס השתתפו גם בכירים במשרד התחבורה: חנניהאפנג'ר – מנהל מחוז דרום, ג'קי לוי – מנהל תחום קציני בטיחות, גאנם חמאדה – מנהל אגף הרישוי, שי מלכה – מנהל אגף מטענים ומל"ח יבשה.
מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן הביע את תודתו לחברי ענף ההובלה על שיתוף הפעולה במהלך השנה העמוסה שעברה על הנמל וכללה את חנוכתו של מסוף הכרמל, והעלאתה של מערכת ה-TOS לניהול מסופי המכולות, שני שינויים מהותיים שהשפיעו לא מעט על פעילותם של נהגי המשאיות שפקדו את הנמל. נכון להיום, כפי שהציג רמ"ח מכולות יואב מרגלית, זמן השהייה של נהגי המשאיות בנמל מתקצר מידי חודש, הודות לפעילותה היעילה של מערכת ה-TOS.
מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן, הוסיף ואמר לנוכחים שגם בשנים הקרובות תמשיך תנופת הפיתוח בנמל, ושיתוף הפעולה שלהם, כמו גם אורך הרוח, הכרחיים במהלך השלמת הפרויקטים.
במהלך הכנס, הוצגו הפרויקטים לפיתוח הנמל: בשלב ראשון, כבר בשנה הנוכחית מוקם בכניסה לנמל שער חדש למכוניות פרטיות. השער החדש, שצפוי להיחנך בקיץ 2012 יפריד בין המכוניות הפרטיות למשאיות ויקל לא מעט על הכניסה דרך שער המטענים.
בנוסף, בשנה הקרובה צפוי שיפוץ של כבישי הגישה לנמל באזור חוף שמן. את הפרויקט הזה מובילה חברת יפה נוף.
את הפרויקט הגדול, שער המטענים העתידי של נמל חיפה, שתכנונו מושלם בימים אלה, הציג הסמנכ"ל להנדסה הפורש של הנמל, זוהר רובין, שימשיך גם בעתיד לשמש כמנהל הפרויקט מטעם נמל חיפה. השער העתידי, כפי שהציג רובין, יהיה בעל 17 מסלולים שונים עבור המשאיות, וינוהל כולו באופן טכנולוגי ללא מגע יד אדם. כל הנתונים הדרושים ייקלטו באמצעות חיישנים מתקדמים תוך כדי תנועת המשאית לעבר השער, כאשר בשער עצמו צפוי הנהג להתעכב שניות ספורות בלבד לצורך זיהוי ביומטרי ובחירת הג'וב אותו יבצע בנמל.
מעבר לתוכניות בנמל, ניתנו במהלך היום שלל הרצאות של אנשי משרד התחבורה. ההרצאות עסקו בפרוייקטים של המשרד ובשינויים בתקנות ובחקיקה הקשורים לענף ההובלה, לדוגמא, התוכנית, שמוביל משרד התחבורה, בשיתוף עם גבי בן הרוש ומועצת המובילים, להסטת עבירות תנועה שבעיקרן הן טכניות ואינן מסכנות את התנועה, מעבירות הגוררות גם נקודות ענישה, לקנסות בלבד.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים שיבח את אנשי הנמל על המסורת החדשה, וגם על הפעילות בשנה האחרונה ששיאה עלייתה של מערכת ה-TOS, שכיום, לדבריו, תורמת מאוד גם לנהגי המשאיות.
אנשי הענף חזרו במהלך הכנס, פעם אחר פעם, על דרישתם להכיר בנהג המשאית כ"נהג מקצועי", גם מבחינה חוקית, בדיוק כמו רופא, עו"ד או כל בעל מקצוע פורמאלי אחר.
בסיום הכנס, לאחר ארוחת הצהריים והרמת הכוסית לקראת ראש השנה, העניקו אנשי נמל חיפה תשורה לכל המשתתפים.