זלצמן לעובדים: יש לתת מענה לביקוש הגובר למטען כללי

מנכ״ל חברת נמל חיפה הדגיש כי עדכון תחזית הטיפול במכולות לשנת 2022 ממחיש כי הרבה מאוד תלוי בנו, במה שעשינו ובמה שעוד נעשה״. ציין כי חברת הנמל נכנסה להליך רכש של 5 עגורני זרוע חדישים לקישון מערב ומנוף נייד נוסף וכי בכוונתה לקלוט 50 עובדים זמניים נוספים


12:44 ,10.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, פנה אתמול במכתב לעובדי חברת הנמל וציין בפניהם שני אירועים שהתרחשו יום לפני כן: האחד - כניסתה של אניית מטען כללי לפריקה בנמל המפרץ והשני, תיקון שהגישה הנהלת הנמל לדירקטוריון החברה ובו עדכון כלפי מעלה של תחזית המכולות לשנת 2022 - תיקון של 125 אלף מכולות מעל המתוכנן.

 

זלצמן כותב כי ״מעניין שדווקא המשמעותי פחות והמצטלם יותר הפך לשיחת היום בנמל. והשני, הנוסך תקווה, נבלע בשגרת עבודתנו״.

 

זלצמן כתב לעובדים כי ״לאניית מטען ברזל, שבוחרת שלא לקבל שירות בנמל חיפה בשל התור הארוך במפרץ, ולעגון מתחת לעגורני מכולות חסרי מעש, לא משנה היכן היא פורקת. מחובתה לקצר את זמן המתנה, מה עוד שסיכמנו עם נציגי העובדים את נושא האניות לפריקה עצמית. לעומת זאת, תיקון כלפי מעלה של התחזית שלנו, ממחיש שהרבה מאד תלוי בנו, במה שעשינו ובמה שעוד נעשה״.

 

״בנוסף״ כותב זלצמן, ״חובתנו לעשות הכל בכדי לצמצם את תור האניות ולתת מענה לביקוש הגובר והלך למטען כללי לצד הפעילות הענפה במכולות. לשם כך נכנסנו להליך רכישה של 5 עגורני זרוע חדישים ומשוכללים לקישון מערב עם כושר הרמה של 50 טון ומנוף נייד נוסף של 100 טון. נפעיל את 2 מנופי הזרוע בפינה צפונית של הרציף המזרחי כשיתאפשר לנו ונחזיר לכשירות את שני מנופי הגשר ברציף המערבי לצרכי פריקת מטען כללי. פעולות אלו יציבו אותנו בקדמת הטרמינלים לפריקת מטען כללי. ובמכולות, אנו בעיצומו של פרויקט שדרוג 4 מנופי גשר בכרמל״.

 

זלצמן ציין כי ״בכדי לתת מענה לתחזית האופטימית הזו, נידרש להאריך עד סוף השנה את העסקתם של 38 העובדים הזמניים, ובמיידי, לקלוט 50 עובדים זמניים נוספים. בעת הקרובה ננסה להגיע להבנות עם נציגי העובדים וההסתדרות״.

 

התאחדות התעשיינים על מנדי זלצמן: ממשיך להתגייס למאבק בצמצום הפקק

 

התאחדות התעשיינים פרסמה היום בחשבון הטוויטר שלה את הציוץ הבא: ״בתוך כל המחדל שמביא לפקק העצום של אניות בכניסה לנמלי הארץ, מילה טובה למנכ״ל נמל חיפה, מנדי זלצמן, שממשיך להתגייס למאבק בצמצום הפקק ומוביל השקעות בציוד ותשתיות, והגדלת מספר הצוותים שנותנים שירות ליבואנים וליצואנים״.