והרי החדשות מנמל חיפה

מספר בשורות יצאו מכנס לקוחות הנמל שנערך היום: החזרת כל פעולות השטעון של צים לנמל חיפה, מעבר אפשרי למשמרות בנות שש שעות והשקעה בת מאות מיליוני דולרים בציוד ובתשתית


16:33 ,14.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מאות לקוחות ונציגי קהיליית הים והמשלחים התאספו הבוקר (א') בחיפה, למפגש השנתי של נמל חיפה, שנערך תחת הכותרת Friendship 2014.

 

פתח את הדברים יו"ר הדירקטוריון, אלוף (מיל.) משה עברי-סוקניק, שבישר שתוצאות הרבעונים הראשונים של 2014 הם טובים, ועל ההסכם עם צים שנחתם בשבוע שעבר בנוגע להחזרת כל פעולות השטעון לנמל חיפה, ידיעה עליה פורסם בלעדית ב"PORT2PORT".

 

אנו הופכים כל אבן בכדי להתייעל", אמר, "עד הקמת הרציפים החדשים נידרש לתת מענה לצרכי הלקוחות ולהתאים את הנמל לדרישות המתפתחות של הענף. אנו נמצאים במהלך השקעות – רכש גוררת נוספת, מנופי גשר ומנופי שער, מכרז שער מטענים, שדרוג תשתית הרכבת ועוד".

 

כמו בכל מפגש, הדגיש יו"ר ועד העובדים מאיר תורג'מן את מחויבות העובדים ללקוחות הנמל, ובפיו בשורה, שתייעל את כניסתה של משמרת ב' לעבודה: "הודענו להנהלה שאנו עובדים בין 14:30-15:00 לפנות את המשאיות, על מנת שהאוניות יוכלו לקבל שירות". תורג'מן הודה למנכ"ל הנמל מנדי זלצמן, ש"משפיע ודוחף אותי לחשוב על הלקוחות, למרות שלהודות למנכ"ל הוא לא דבר טריוויאלי". הוא סיפר שאין דבר ש"כמעט" לא משפיע על הלקוחות בעבודה המשותפת, כשכל הוויכוחים נשארים בתוך הבית, והבטיח, שהעובדים ילכו וישפרו את התפוקות.

 

סמנכ"לית שיווק, פיתוח ועסקי ומסחר אליצ'ה פרנקל, שהיום אורגן באחריותה ותחת המחלקה שלה – מחלקה שכולה נשים, כפי שטרחה לציין בגאווה רבה, דיברה על קביעת היעדים של חטיבת השיווק להמשך 2015 ודיברה על התייעלות לכל אורך שרשרת האספקה ועל הרצון והאתגר לספק ללקוחות את השירות המיטבי שיכול הנמל.

 

מנהל מכס חיפה קובי יהב דיבר על גידול של עשרות אחוזים מבחינת לקוחות מאז נכנס לתפקידו בסוף שנת 2012, אותו ייחס, בין השאר, לשינוי בתפיסה של הנמל להיותו מוטה לקוחות, על שיתוף הפעולה ההדוק עם הנמל ועל השירות שמעניק המכס, כולל בסופי שבוע.

  

סמנכ"ל התפעול של הנמל דוד כהן, השווה את מדדי נמל חיפה לאלה של נמל אשדוד והרחיב בנושא שיפור השירות, דבר הנוגע ב"החלטות שיש בהן הרבה כסף והתלבטויות", היות והחלטות על רכש מתקבלות על פי תחזיות, גם אם הן לא תמיד מדויקות. לפי כהן, נמל חיפה ישקיע בשנים הקרובות מאות מיליוני דולרים בתשתית, כולל שער המטענים החדש, לו קרא "פרויקט מהותי מאוד", בעלות של 120 מיליון שקל, שתמומן על ידי חנ"י, ויהיה בעל 17 נתיבים. לדברי כהן, השער יקצר מאוד את זמן השהייה של משאיות בנמל, כשזמן המעבר בו צפוי לעמוד על 4 דקות. השער צפוי להיות פעיל ב-2017. "אנחנו אומרים שאנחנו בשבילכם ואנו מתכוונים לכך", סיכם.

 

מנכ"ל MSC ישראל עדני סימקין ("לא בתכנון לדבר") ציין שברצונו לתת מילה טובה לעובדי הנמל. בהקשר לשתי פקידות של אוניות בנמל חיפה בסוף השבוע האחרון, אמר סימקין שהנמל הגיע לתפוקות שאין כמותן בשום נמל אחר בעולם.

 

מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן, ביקש לברך את צים על היציאה מהמשבר הפיננסי ועל ההחלטה להחזיר את כל פעולות השטעון לנמל חיפה. זלצמן הזמין לבמה את אייל דונסקי, לשעבר מנהל השיווק של הנמל, הודה לו על עבודתו והעניק לו תמונה למזכרת.

 

זלצמן דיבר על שיתופי הפעולה בין חברות הספנות הגדולות כאתגר שבפניו צפוי הנמל לעמוד, כשהוא יצטרך להתמודד עם תקופת הביניים, עד הגעת הציוד החדש שהוזמן והעלה על נס את מחוייבותם של העובדים לתרום לעבודה גם בשעות נוספות על מנת לשרת הלקוחות.

 

בנוסף דיבר זלצמן על האפשרות של מעבר ממשמרות של 8 שעות למעבר של ארבע משמרות בנות שש שעות בלבד, כשלדבריו ניתן לחסוך במצב זה כשעתיים נטו של עבודה ביום לצורך הפנייה מהירה ככל שניתן של האונייה מהנמל.

 

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה דיבר על הקשר המיוחד שיש לו עם נמל חיפה מאז היה מנכ"ל צים, ועל ההערכה הרבה שהוא נושא לנמל ולעובדיו.