הוכרז סכסוך עבודה בנמל חיפה

ההכרזה בתגובה על אישור התוכנית להקמת חזית ים עירונית בשטח הנמל. להנהלת הנמל יש עד 26 באוגוסט להגיב


00:00 ,12.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמל חיפה.

ההכרזה על סכסוך העבודה בעקבות האישור שהעניקה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בחודש יולי לתוכנית חזית הים העירונית בנמל חיפה.

בעקבות ההכרזה, ייכנסו הצדדים לתקופת צינון, במסגרתה יש להנהלת הנמל שהות להגיב לדברים עד 26 באוגוסט. אחרי תאריך זה יכולים העובדים לפתוח בעיצומים.

לאחר שהתקבל האישור הכריז ראש עיריית חיפה יונה יהב, שהעיר תהפוך ל"ברצלונה של ישראל, בהשקעה של מיליארדי שקלים".

  

בתגובה הכריז יו"ר ועד עובדי הנמל מאיר תורג'מן על יהב כ"פרסונה נון גראטה" בנמל ואמר שהוועד לא ייתן את ידו למימוש העבודות.

במסגרת התוכנית ייפתחו שטחים מהנמל לטובת הציבור, ואלה יכללו מקומות תיירות, בילוי ושטחי פנאי. עוד נקבע, שלמשך תקופה של חמש שנים תותר פריקת וטעינת סחורות ברציף המערבי של הנמל, עד למציאת אתרים חלופיים לשימושים השונים, ובכלל זה לממגורות דגון.

  

תורג'מן הוסיף לאחר האישור, שההחלטה תגרע 30% משטחי הנמל ותעביר אותם לידי העירייה. "מדובר בשטח שניתן לעובדי הנמל למשך תקופה של 49 שנה וזה יהיה שלנו ל-49 שנה", אמר, "אם העירייה רוצה את שטח הנמל המערבי, אמר, אנו רוצים שטח חלופי".

השבוע אמר יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "על פניו, לא היה אמור להיות אישור כזה, כי רשות החברות הממשלתיות הודיעה שעצרה את האישור (לפני ההחלטה במועצה הארצית). אנחנו לא יכולים לחיות עם החלטה כזו, בה הסיפור שלא לפגוע בעובדים מסודר".

מהנהלת נמל חיפה לא נמסרה תגובה לדברים.

גורמים ממשרד האוצר מסרו שהבטחה שכזו לא ניתנה על ידי מי מרשות החברות הממשלתיות, היות והגורם האחראי על התוכנית הוא המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, היושבת במשרד הפנים.

בתגובה מסר דובר עיריית חיפה עידו מינקובסקי: "החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה היא החלטה מכוננת, המשיבה את הים לתושבים ומתקנת עוול היסטורי. עובדי נמל חיפה מהווים עוגן כלכלי חשוב ואסטרטגי בחיי העיר. על כן, אנו אומרים בצורה החדה והברורה ביותר, שלא נבצע שום פעולה שתגרום לפגיעה בהם. התוכניות המאושרות מבטיחות נמל חדיש ומודרני, לצד חזית ימית מפוארת. התוכניות יקודמו, כפי שהתחייבו כבר במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר, בהסכמה בין כל הצדדים".