הוועדה המחוזית אישרה תכנית מתאר חדשה לעיר חיפה

על פי תכנית המתאר החדשה מתחם הנמל המערבי של נמל חיפה יהפוך לנמל נוסעים ולמתחם עירוני. כמו כן, המושבה הגרמנית תחובר לקו המים


14:12 ,08.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה דיווחה היום כי 82 שנה לאחר אישור תכנית המתאר של חיפה, רשם אמש הממונה על מחוז חיפה במשרד בפנים, יוסף משלב, רגע היסטורי כאשר חתם על אישור תכנית מתאר חדשה של חיפה ח"פ 2000.

 

מעיריית חיפה נמסר כי תכנית המתאר החדשה מסדירה את הבסיס התכנוני של העיר ומתארת את עתידה התכנוני המרחבי של חיפה. במהלך תקופה זו צפויה העיר לעבור הליך פיתוח מואץ ושינויים מהותיים שישדרגו את איכות חייהם של תושבי העיר.

 

תכנית המתאר מתארת הסדרה מפורטת לטיפול יסודי בחומרים מסוכנים, פיתוח חזית ים עירונית והמפרץ כמרכז מטרופולין לצפון, שיקום רובעים והתחדשות עירונית, תכניות שימור,  פיתוח פארקים, טיפול בשטחים פתוחים וכן שיקום וטיפוח ואדיות.

 

בין עיקרי התכנית:

 

מכלי הדלק שליד קריית חיים יפונו ובמקומם תוקם שכונת מגורים.  

 

"חזית ים עירונית" שתהפוך את מתחם הנמל המערבי לנמל נוסעים בלבד ושטחי הנמל האחרים יהפכו למתחם עירוני תוסס של מגורים מסחר, מסעדות ובתי קפה ואטרקציות תיירותיות, כל זאת תוך פתיחת צירי העיר וחיבורה של המושבה הגרמנית אל קו המים.

השינוי הדרמטי ביותר יהיה במפרץ חיפה: לצד חידוש מתחמי תעסוקה קיימים של פעילות מסחרית ומלאכה זעירה, תשולב תעשייה מתקדמת עתירת ידע ויוקמו 2 מתחמי הייטק חדישים.

 

בנוסף,  מוקצים שטחים נרחבים לפעילות פנאי ונופש. כך למשל, מתוכננת הקמת פארק מטרופוליני ופארק מורד הקישון לאורך גדות הקישון עד למעגנה ובו שבילי הליכה ומסלולי אופניים. הפארק יכלול, בין היתר, שטחים לפנאי, גנים ציבוריים, חורשות ושדרות, מתקנים לתפעול והשכרת סירות. בתחום הפארק יסומן אתר לשייט וספורט ימי. 

מתחם העיר התחתית חוזר לתפקידו המקורי כליבה של העיר המשתרע מצומת הצ'ק פוסט ועד לבת גלים.

  

שכונת הדר הכרמל הוותיקה תזכה בשנים הבאות לתנופת התחדשות כחלק מהדגש שנותנת התכנית להתחדשות עירונית.  

 

על פי יעדי התכנית הצפי הוא כי מספר התושבים בעיר יגדל לכ-330 אלף איש עד לשנת 2025.