ההסתדרות והוועדים מברכים על הסכם העקרונות בנמל חיפה

גם ועדי העובדים וההסתדרות מברכים על ההסכם שנחתם הבוקר בנמל חיפה, אשר עפ״י יו״ר ההסתדרות יביא את נמל חיפה לחוף מבטחים גם בעולם תחרותי


15:34 ,18.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר משא ומתן בין חברת נמל חיפה, המדינה וההסתדרות במהלך החודשים האחרונים, הצדדים הגיעו הבוקר (יום ג') לנמל חיפה לחתום על הסכם העקרונות במסגרת הרפורמה בנמלים – ראו ידיעה נפרדת בנושא.

 

כאמור, ההסכם ההיסטורי כולל שורה ארוכה של נושאים, העוסקים בליבת פעילותה של חברת נמל חיפה ובעובדיה, הסכם שאמור להכין את הנמל לתחרות מוצלחת מול הטרמינלים החדשים שיפתחו בעוד כשנתיים. חברת נמל חיפה תצא בשנה הקרובה להליך של מכרז למכירת 100% ממניותיה למשקיע אסטרטגי.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכם וציין כי ההסכם בנמל חיפה הוא לא פחות ממהלך היסטורי שיועיל לכלכלה הישראלית בכלל ולעיר חיפה בפרט.

 

ניסנקורן אמר: ״אנשים זזו מעקרונות יסוד: יו״ר הסתדרות שדוחף להפרטה ושר תחבורה שמסכים להגנה על פיטורים ועל כרמל ב׳ במסגרת ההפרטה, ושר אוצר שדוחף כסף לתשתיות. מיליארד שקל מכספי ההפרטה חוזרים לנמל לתשתיות. אנשים זזו מעקרונות יסוד וזה מאד יפה״.

 

הוא הוסיף: ״אבל בסוף חשבנו מה טוב לנמל ובעולם התחרותי, טוב שיהיה משקיע אסטרטגי. העובדים חייבים יציבות וללכת לרפורמה בידיעה שיש להם גב. ומשרד האוצר נרתם. ושר התחבורה נרתם ונתן להם הגנה על שכר ופרמיות. זה הסכם מורכב, שהוא טוב מאד לעיר חיפה. זה לקח לנו 5 שנים וייקח עוד חודשיים-שלושה לעשות הסכמים מפורטים ואז ללכת לביצוע,  ובסופו של דבר הגענו לחבילה המיטבית ביותר שאפשר להביא והיא תביא את נמל חיפה לחוף מבטחים גם בעולם תחרותי״.

 

אייל זלץ, יו״ר ועד העובדים בנמל חיפה הוסיף: ״אני גאה לעמוד פה ברגע הסטורי זה. עברנו משוכות לא קלות, עם עליות וירידות ולא היה קל בכלל. הבטחתי להביא את הנמל לחוף מבטחים. ובזכות הועדים הצלחנו לעשות את זה״.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי שיבח בראשית דבריו את ועדי העובדים בנמל חיפה שהיוו, לדבריו, הגורם המכריע. ״שאפו לועד העובדים על מנהיגות ועל אומץ ועל יכולת לעמוד מול כוחות מטורפים, כולל גורמים מבחוץ ומגיע לכם כל הכבוד״, אמר.

 

אדרי שיבח את הנהלת חברת נמל חיפה, ״מערכת יחסי עבודה לעילא ולעילא שיכולים לשמש דוגמא בכל חברה״. אדרי ציין כי הרגולציה היא מה שחונק פעילות עסקית עוד לפני רפורמה ולדבריו, ״כאשר החברה תיכנס להפרטה, החברה הזו תנסוק״.

 

אדרי עדכן כי בכוונתו להמשיך במאמצים להגיע להבנות גם בנמל אשדוד אשר יבטיחו את זכויות העובדים בצורה המיטבית ביותר. ״ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד עובדי הנמלים כפי שעשתה במהלך השנים", סיכם.