דירקטוריון נמל חיפה החליט פה אחד להאריך את כהונת המנכ״ל

נצחון גדול למנכ״ל חברת הנמל מנדי זלצמן שזכה לאמון מחודש מחברי הדירקטוריון שהחליטו, פה אחד, להאריך את כהונתו. בכך בא לסיומו הליך השימוע לקראת הדחה שאותו יזם יו״ר הדירקטוריון


15:30 ,15.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הסאגה סביב הנסיון של יו״ר הדירקטוריון בחברת נמל חיפה משה עברי סוקניק, להדיח את המנכ״ל מנדי זלצמן הסתיימה כשידו של זלצמן על העליונה. בשעה האחרונה החליט דירקטוריון נמל חיפה, פה אחד, להמשיך את כהונתו של מנדי זלצמן כמנכ״ל חברת נמל חיפה, בתום השימוע שנערך למנכ״ל. 

 

כאמור, זלצמן נקרא בסיום הדיון לדירקטוריון, שם נמסרה לו ההחלטה, בצרוף איחולי הצלחה בתפקידו ושיתוף פעולה בהמשך, אל מול האתגרים העומדים בפני הנמל בעת הזו.

 

נזכיר כי בחודש נובמבר 2013 קיים הדירקטוריון ישיבה בנוגע לזימונו של זלצמן לשימוע, אולם לא הצליח להכריע, לאחר שההצבעה עמדה על ארבעה בעד וארבעה נגד. בסוף חודש דצמבר הודיע יו"ר הדירקטוריון משה עברי סוקניק על כוונתו לעשות שימוש בזכות ההכרעה שלו מה שהיטה את הכף לטובת הליך השימוע. כאמור, הליך השימוע התקיים ביום חמישי האחרון, וההצבעה של חברי הדירקטוריון נערכה היום.

 

ארועי השבועות האחרונים בנמל עוררו לא מעט תגובות זועמות נוכח כוונת היו״ר להמשיך בהליך השימוע ולהדחת המנכ״ל מנדי זלצמן. יו״ר מועצת המובילים גבי בן הרוש הגדיל לעשות ושיגר מכתב דחוף לנושא לשר התחבורה ישראל כץ. 

 

״כלקוח משמעותי של הנמל זה למעלה מ-30 שנה", כתב בן הרוש לכץ, "אני מרשה לעצמי לקבוע בוודאות שאין בעניין  דבר ולא חצי דבר הנוגע לשיפור השירות ו/או טובת הלקוחות; נהפוך הוא, המצב שנוצר (בנמל חיפה) מפנה משאבים ניהוליים ואנושיים לטובת מלחמה מיותרת. תפקודו היעיל של הנמל הוא בנפשנו ואין בדעתנו להשאיר אותו בידיים בלתי מקצועיות, שלא נאמר בלתי אחראיות".

 

בן הרוש הוסיף: "החלפת מנהל מקצועי ומקובל במציאות כזו, של דירקטוריון בלתי מנוסה וחדש יחסית, יביא אותנו למשבר, שבו, על פי ניסיוני, יו"ר הדירקטוריון, האלוף (מיל.) משה עברי סוקניק לא ייקח עליו אחריות אישית. אי יציבות ניהולית בנמל משמעותה נזקים ללקוחות באופן מיידי ואנחנו נתבע אותם אישית מיו"ר הדירקטוריון".

 

כאמור, היום בשעות הצהריים נתקבלה ההכרעה, פה אחד, בקרב חברי הדירקטוריון להמשיך את כהונתו של המנכ״ל.