אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, הוציא לפני מספר ימים מכתב למנכ״לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, ולמנכ״ל משרד האוצר, רם בלינקוב, העוסק בתכנית פעולה לצמצום משמעותי של תור אניות מטען כללי בנמל חיפה.
על פי ארמוני, התכנית בנויה מתשעה עקרונות כאשר העקרון הראשון הוא אי פגיעה בטיפול באניות מכולה. העקרון השני הינו הפעלה רציפה של כל מנגשי המטען הכללי בנמל חיפה קרי שלושה בקישון מזרח, שלושה בקישון מערב, שניים בדופן מזרח מסוף הכרמל, שני מנגשי גלנוע ברציף המערבי ושניים ברציף המרכזי, וזאת ככל שיידרש על פי הסחורות הרלוונטיות. מבחינת משמרות: א׳ וב׳ מלא ומשמרת ג׳ במגבלות הבטיחות.
עקרון שלישי: בנוסף ל-40 העובדים הזמניים שהוכנסו מוכנסים לסידור העבודה בימים אלו, אפשרות להעסיק על פי צורך עובדים ארעיים נוספים ללא מחויבות של העסקה מינימלית, קרי, מודל העסקה עם גמישות מקסימלית על מנת שלא לפגוע בעובדי הנמל הקיימים.
עקרון רביעי: ביצוע תכנית אגרסיבית לצמצום מספר החולים והנעדרים בנמל.
עקרון חמישי: מחויבות של הלקוחות להעמיד משאיות לפריקה בכל המשמרות, כולל משמרת ג׳.
עקרון שישי: מתן תעדוף בתור התפעולי לאניות מטען כללי שאינן דורשות כוח אדם רב בפריקה, כלומר, שניתן באמצעות עובד או שניים לפרוק אותן.
עקרון שביעי: אישור הממונה על השכר לפדיון חופשות ושבתונים על ידי העובדים על מנת לעודד אותם לאיוש משמרות גם בתקופת הקיץ והחגים.
עקרון שמיני: יצירת מתווה דיווח והערכת מצב מול גורמי המדינה והתעשייה.
עיקרון תשיעי: ביצוע הערכת מצב רחבה 30 יום לאחר החלת המתווה הזה, ובכל מקרה לא יאוחר מה-1 באוקטובר.
יו״ר דירקטוריון חיפה מציין במכתבו למנכ״לית משרד התחבורה ולמנכ״ל משרד האוצר כי הוא חושב שראוי למצות את התכנית שהציע לפני שננקטות פעולות אחרות. מר אשל מוסיף כי בפגישתו המתוכננת הקרובה עם מנכ״לית משרד התחבורה בכוונת ראשי נמל חיפה להציג את המתווה באופן ממוקד יותר וכן להציג הערכה להשפעת המתווה על צמצום התור לאורך זמן.