נמל המפרץ: פקידה ראשונה של אניית צים המונעת בגז

האניה, ZIM AMBER, הינה אניה חדשה אשר נבנתה בשנת 2023 ומצויידת בטכנולוגיית הנעה היברידית בגז וגם בהנעה רגילה. נמל המפרץ: ״זהו יום חג לנמל המפרץ. אנו גאים לקלוט לעבודה בפים הראשונה אניית LNG ולהביא לידי ביטוי את הטכנולוגיות המתקדמות של הציוד הנמלי״


10:22 ,19.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה התבצעה בנמל המפרץ פקידה של אניית LNG של חברת צים ספנות במסגרת שירות ה-ZNI.

 

האניה, ZIM AMBER, הינה אניה חדשה אשר נבנתה בשנת 2023 ומצויידת בטכנולוגייה הנעה היברידית בגז וגם בהנעה רגילה. לאניה, קיבולת של 7,000 TEU המשרתת בקו ZIM North Europe, הפוקדת את נמל המפרץ ואת נמלי צפון אירופה.

 

האניה עגנה בנמל המפרץ ביום רביעי שעבר (17 בפברואר) ועליה כ-3,500 פעולות, לה הקצה הנמל 5 מנופי גשר. האנייה סיימה את עבודתה בנמל לאחר 40 שעות בלבד, עם נתון מרשים של כ-23 פעולות בממוצע לשעת מנוף, הודות לעבודה רצופה של עובדי התפעול בקו המים וחדרי הבקרה. 

 

מנמל המפרץ נמסר: ״זהו יום חג לנמל המפרץ. לראשונה, אנו גאים לקלוט לעבודה אניית LNG ולהביא לידי ביטוי את הטכנולוגיות המתקדמות של הציוד הנמלי, הן עגורני הגשר המתקדמים והן את תוכנת ה-TOS המאפשרת את אינטגרציית העבודה בין כל הממשקי התפעול. במהלך העגינה, צוותים של חשמלאים וטכנאים ביקרו בחדר המכונות במטרה ללמוד את חיבור ההזנה החופי המאפשר אספקת חשמל בעת עגינה ודימום מנועי האניה, לקראת הפקידה הבאה. היעילות והטכנולוגיה של נמל המפרץ מוכיחות את עצמן פעם נוספת בכך שאוניה כדוגמת זו יכולה לפקוד את נמלי ישראל ולקבל שירות איכותי יעיל ומהיר״.