סוכני המכס לנמל הדרום: עלויות בדיקות המכס יקרות ובלתי שקופות

יו״ר ארגון סוכני המכס פנה להנהלת נמל הדרום וקבל על תעריפים גבוהים עבור בדיקות פיזיות ועל כך שסוכני המכס אינם יודעים את עלות הבדיקה קודם עריכתה. מהנהלת נמל הדרום נמסר כי ״הנושא מוכר ומטופל על-ידי הנהלת החברה אל מול ארגון סוכני המכס והמשלחים״


12:42 ,20.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אמיר שני, יו״ר ארגון סוכני המכס, פנה לאחרונה להנהלת נמל הדרום במכתב בו הוא טוען כי קהיליית סוכני המכס מלינה על כך שהתעריפים אותם גובה נמל הדרום בגין בדיקות פיזיות גבוהים מהסביר ואינם משקפים את עלויות הבדיקה.

 

שני מוסיף וציין במכתבו כי ״נמל הדרום לא פרסם עד היום תעריפים לביצוע הבדיקות ועל כן, אין בידיעת סוכני המכס עלות כל בדיקה קודם עריכתה״, וכי סוכני המכס נאלצים לבצע את הבדיקות באתרים אחרים מחוץ לנמל.

 

שני ציין כי ״אתר הבידוק בנמל הדרום הוקם לנוחיות משתמשיו ומעל לכל, להרחיב את התחרות בחוליה קריטית זו של שרשרת האספקה״, וביקש כי נמל הדרום יפרסם את תעריפי הבדיקות. 

 

לאחר שהתקבלה תשובת נמל הדרום למכתבו זה של יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים שב שני וכתב להנהלת נמל הדרום. לאחר שציין כי קיבל תשובה המעידה על ״זלזול בהתייחסות״ וטען כי הטענות שהועלו במכתבו הראשון כלל לא נבדקו לעומק והוא מטיל ספק אם הן כלל נבחנו על ידי הגורמים המוסמכים לכך.

 

שני: ״העובדה כי העברתם אלינו צילום מרוחק ובלתי קריא של נייר A4 המודבק באמצעות סלוטייפ על גבי קיר כלשהו, אשר מציג לכאורה את תעריפון הבדיקות בשטח הייעודי לכך, מעידה לצערנו על אי התחשבות ואף זלזול בהתייחסותכם לפנייתנו בפרט ולתלונות המשתמשים בשירותי הנמל המובאות בפניכם בכלל. יודגש כי פנייתנו שבנדון נעשתה בעקבות תלונות רבות שהגיעו אלינו בעניין היעדר שקיפות והבעייתיות העולה מאי פרסום תעריפי הנמל לביצוע בדיקות פיזיות בשטחו״. 

 

מהנהלת נמל הדרום נמסר כי ״הנושא מוכר ומטופל על-ידי הנהלת החברה אל מול ארגון סוכני המכס והמשלחים״.