שר התחבורה במסר להסתדרות: מי שישבור את כללי העבודה יקבל תשובה הולמת

השר כץ: "אני משוכנע שהרפורמה תרחיב את סך פעילות הנמלים במשק הישראלי ותוסיף עובדים רבים לסך מעגלי התעסוקה במקום להביא לצמצומם". קרא לעובדים: בואי איתי לארץ המובטחת


13:56 ,01.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כ"ץ ערך היום מסיבת עיתונאים בנמל הדרום באשדוד הסמוך לנמל אשדוד הקיים והדגיש בפני העיתונאים הרבים שהגיעו למקום כי הוא נשאר מחויב לרפורמה בנמלים וכי לא ניתן לעצור לא את בניית הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד ולא את התחרות שהיא תביא עמה.

 

השר כ"ץ, מלווה במנכ"לית משרדו קרן טרנר ובמנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, אמר כי "בשנת 2013 הוצאתי לדרך, בגיבוי רוה״מ בנימין נתניהו ושר האוצר דאז יאיר לפיד, את הרפורמה בנמלים, שבמרכזה בניית שני נמלי ים חדשים בחיפה ובאשדוד שיתחרו בנמלים הקיימים ויביאו לשיפור השרות והוזלת יוקר המחייה ויהפכו את ישראל למרכז בין לאומי של תובלה ימית.

 

 

״אם ההסתדרות תנהג באופן ציני ותדחוף לשביתה מיותרת בנמלים בשל שיקולים פוליטיים פנימיים, תוך פגיעה חמורה במשק - אנחנו נגיב בהתאם. מי שישבור את כללי העבודה יקבל תשובה הולמת״, הוסיף כ"ץ והתייחס לחוק בוררות חובה בשירותים חיוניים אשר הונח בכנסת על ידי ח״כ שרן השכל.

 

 

"אם לא תהיה ברירה - נקדם אותו להצבעה מהירה. מי שילך בדרכו של אלון חסן ימצא את עצמו ציבורית בדיוק באותו המקום. לעומת זאת הימנעות משביתות והמשך המגעים יאפשר הסדרת כל הנושאים ויצירת מציאות של תחרות הוגנת בין הנמלים שתביא כאמור להרחבת משמעותית של הפעילות בנמלי ישראל, תוספת עובדים במעגלים השונים המקיפים את פעילות הנמלים ולהוזלת יוקר המחייה וקידום הצמיחה במשק".

 

השר כ"ץ הוסיף ואמר כי הוא ימשיך להתעקש על תחרות הוגנת בין הנמלים בישראל ולשם כך הנמלים הקיימים בחיפה ובאשדוד עוברים שדרוג באמצעות העמקת הרציפים ורכישת ציוד חדש שיאפשר עגינת אניות ענק ותחרות הוגנת בין הנמלים. השר כ"ץ הוסיף כי נדונה גם האפשרות של הענקת רשת בטחון מותנית לעובדים במידה וסך הפעילות המשקית לא תגיע לרף המתוכנן, "ואני משוכנע שתגיע", הוסיף.

 

לדברי השר כץ, במו״מ שהתנהל עם נציגי העובדים באשדוד ובחיפה וההסתדרות סוכמו הדברים עם נציגות נמל אשדוד וההסתדרות ואף התקיים טקס חגיגי במשרד התחבורה בירושלים , בהשתתפות ראשי הוועדים בנמל ויו״ר ההסתדרות, להשקת ההסכם. עם עובדי חיפה סוכמו העקרונות, אולם לאחר שחזרו בהם לא גובשו לכלל הסכם - ובימים אלה מתנהלים דיונים מתוך מטרה להגיע להסכם.

 

"ההסתדרות הכללית ויו״ר ההסתדרות מחויבים באופן אישי להסכמים מן העבר משנת 2005 ולהסכם שגובש בתקופה זו. הנורמה של ניסיון להפר הסכמים בשל אינטרסים פוליטיים ואילוצים פנימיים פסולה ובלתי קבילה לחלוטין. לא נכנעתי בעבר ולא איכנע גם כעת. המדינה גילתה תום לב ועמדה בכל ההתחייבות שלקחה על עצמה וכך תעשה גם בעתיד. אני מצפה מיו״ר ההסתדרות לגלות אחריות ומנהיגות".

 

"אני משוכנע שהרפורמה תרחיב את סך פעילות הנמלים במשק הישראלי ותוסיף עובדים רבים לסך מעגלי התעסוקה במקום להביא לצמצומם. כך היה בכל תחום בו הובלתי לרפורמות ותחרות כמו במהפכת התשתיות, רפורמת השמיים הפתוחים וגם ברכבת ישראל. הרחבת פעילות, התייעלות, הוזלת מחירים בתחומים תחרותיים ותוספת עובדים .

 

"אני משוכנע שכך יהיה גם בכלל הנמלים וכך הנחיתי את הנהלות הנמלים בחיפה ובאשדוד להיערך בהתאם ולנצל את השנים הקרובות להתרחבות והתחזקות- ואני מתכוון לפקח באופן אישי על הנושא.