ראש חטיבת הפלדה בסיור בנמל אשדוד: ״יוצאים לדרך חדשה״

ראש חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר, איציק איסטריק, סייר בנמל אשדוד ונפגש עם יו״ר ועד התפעול ויו״ר ועד ציוד מכני בנוגע לחידוש פעילות הפלדה בנמל הדרומי. חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר: כעת נותר לתאם את הדברים מול הנהלת נמל אשדוד וחנ״י


12:44 ,04.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך סיור שערך ראש חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר, איציק איסטריק, בנמל אשדוד ביום שישי שעבר, הוא נפגש עם ראשי הוועדים הבולטים בנמל: יו״ר ועד התפעול, מישל ביטון, ויו״ר ועד הציוד המכני, עמית שרף. במהלך הסיור העלו הצדדים את האפשרות על יציאה ל״דרך חדשה״ אשר תוביל לשיתוף פעולה בין הצדדים לטובת יצירת תוספת משמעותית בהיקפי העבודה עבור עובדי הנמל שעד היום פעילותו בתחום הפלדה היתה קרובה לאפסית.

 

איציק איסטריק, ראש חטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר: ״מברך על יוזמת יו״ר ועד התפעול, מר מישל ביטון, ויו״ר ועד הציוד המכני, מר עמית שרף, אשר בזכות מנהיגותם נביא למהפכה ברמה הלאומית. מדינת ישראל בפתחה של מהפכת תשתיות, שאם נמל אשדוד לא היה ירתם לו המדינה לא תהיה מסוגלת להוציא אותם אל הפועל בלוחות הזמנים שקבעה ברישות מרכז הארץ ברכבות הקלות והמטרו, בבניית מאות אלפי יחידות דיור וחיבור קריית שמונה לאילת ברכבת מהירה, הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב״ג ועוד״.

 

מחטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר נמסר כי ״היקף היבוא והיצוא של תעשיית הפלדה מגיע כיום למעל ל-2.5 מיליון טון בשנה ונמצא בתנופה גדולה אשר צפויה להכפיל את היקפה בשנים הקרובות נוכח פרויקטים לאומיים רבים. לעבודה מול נמל אשדוד קיימת משמעות אסטרטגית-לאומית בהגדלת היצע יבוא הפלדה אל ישראל וממנה, אשר מהווה מרכיב קריטי להקמת כל תשתית הנדסית בישראל״.

 

עוד נמסר מחטיבת הפלדה באיגוד לשכות המסחר כי ״עבודה מול נמל אשדוד תשנה את חוקי המשחק שכן מרבית לקוחות הקצה של תעשיית הפלדה בישראל נמצאים באזור המרכז ודרומית לו, והדבר יחסוך שינוע משאיות לאורך מאות אלפי קילומטרים על כבישי המדינה.  כעת נותר לתאם את הדברים מול הנהלת נמל אשדוד וחברת נמלי ישראל, אשר מטבע הדברים יחפצו בדבר לטובת העובדים שלהם, עובדי התעשיות המשלימות - בדגש על חברות ההובלה וכמובן התועלת המשקית - לאומית״.