צו רודף צו בנמל אשדוד

בית הדין לעבודה בבאר שבע נאלץ שוב להתערב והורה לעובדי תצפית ים, שפתחו אתמול בשביתה פראית, לשוב מיידית לעבודה סדירה


10:11 ,10.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הוציא הלילה (בין שני לשלישי) צו המורה להסתדרות ולעובדי תצפית ים בנמל אשדוד לבטל כל הוראה ארגונית שניתנה ביחס לנקיטת שביתה או שיבוש עבודה בנמל אשדוד, והורה לעובדי תצפית ים לשוב לעבודה סדירה לאחר שהפסיקו את עבודת הבניית הנמל החדש.

 

הצו לאחר שחברת נמל אשדוד הגישה בקשה דחופה למתן סעדים זמניים וסעדים ארעיים במעמד צד אחד נגד ההסתדרות, ועד תצפית ים, ועד עובדי התפעול, ועד עובדי ציוד מכאני, חברת נמלי ישראל ומשרד התחבורה, בעקבות השביתה בה פתחו עובדי התצפית, שהפסיקו את עבודות הבנייה של הנמל החדש.

 

הנהלת חברת הנמל פנתה לבית הדין לאחר שעובדי תצפית ים החלו בשעה 17:30 אתמול בשביתה פראית בניגוד להוראת השופט אתמול. השביתה החלה לאחר שיו"ר ועד תצפית ים הורה בגיבוי ההסתדרות לעובדי התצפית בחברה לחדול מכל עבודה הנוגעת לתנועת כלי השיט והצוללנים העוסקים בבניית הנמל החדש על ידי החברה הסינית. מדובר בשיבושים חמורים, המסכנים את תנועת כלי השיט בנמל, ואף יביאו לידי סגירתו של נמל אשדוד ככל שלא יופסקו.

 

עובדי תצפית ים הם למעשה עובדי "מגדל הפיקוח" של הנמל, והם המתאמים את כל התנועה הימית אל הנמל, בתוך הנמל ומחוצה לו, לרבות כלי שיט של חיל הים והעבודות המתבצעות מתחת למים, כגון צוללנים העוסקים בפעולות תחזוקה של הנמל ואחרות. לא ניתן לבצע כל תנועה ימית מבלי שזו מתואמת עם עובדי התצפית, שכן הדבר מסכן את תנועת כלי השיט. ללא תיאום של כניסה ויציאה של כלי שיט, אף כלי שיט אינו רשאי לזוז ממקומו .

 

לפיכך החל מתחילת עיצומי עובדי תצפית ים, אף כלי שיט של קבלן ההקמה אינו יכול לנוע לתוך הנמל, בתוך מרחב הנמל ומחוצה לו. למעשה, עיצומי עובדי תצפית ים גורמים באופן מיידי לעצירה כמעט מוחלטת של עבודות הקמת הנמל הפרטי. חמור מכך - עצירה מוחלטת של תנועת כלי השיט של קבלן ההקמה יוצרת בעיה בטיחותית מיידית, שכן סירוב עובדי תצפית לבצע עבודת תיאום של תנועת כלי שיט מול כלי השיט של קבלן ההקמה עלולה להוביל לפגיעה ברכוש ובנפש במקרה של סכנת התנגשות בין כלי שיט או בכל אירוע של מצוקה בעקבות מזג אויר הסוער השורר כעת.

 

עיצומי עובדי התצפית ננקטו בהמשך למכתבו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי למנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל, ששוגר כשעה קודם להוראת הוועד אודות העיצומים. במכתב הודיע אדרי כי עובדי הנמל לא יבצעו שום עבודה או שירות הנוגע לביצוע העבודות של הנמל החדש.

 

יצוין כי בשבוע שעבר נקטו עובדי הנמל בעיצומים בדרישה לבצע בעצמם את כל עבודות הטעינה והפריקה בקו המים של הנמל החדש. ביום ראשון האחרון פסק שופט בית הדין לעבודה צבי פרנקל כי על העובדים לחזור לעבודה סדירה ולהימנע מהשיבושים, וכי עבודות הבנייה של הנמל החדש אינן בסמכות עובדי חברת נמל אשדוד. עובדי התצפית הפרו צו זה.