עבודה לסירוגין

שוב עיצומים בנמל אשדוד. הנהלת החברה פנתה לבית הדין לעבודה לאור העבודה המתבצעת לסירוגין בפריקה ובטעינה של אוניות במחאה על הפחתת שכר בעקבות שביתה בחודש מאי


14:06 ,14.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת חברת נמל אשדוד פנתה הבוקר (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה שזה יורה על הפסקת עיצומי העובדים שננקטים החל מאתמול בערב לסירוגין.

 

מבצעי העיצומים בנמל הפעם האם עובדי התפעול-סוור והציוד המכאני. הסיבה לעיצומים, על פי הערכת הנהלת החברה: הפחתת שכר בעקבות השביתה הפראית של העובדים שהתרחשה בחודש מאי האחרון.

 

העיצומים הפראיים מתבטאים בירידה דרסטית בקצב הפריקה והטעינה של המכולות באוניות העוגנות ברציפי המכולות וגורמים לשיבושים קשים ביותר בעבודת הנמל. העיצומים ננקטים לסירוגין, כך שהעובדים מגבירים ומפחיתים את קצב העבודה על פי רצונם וגחמתם, בהתאם להוראות הוועד.

 

הנהלת הנמל מדגישה בפנייתה לבית המשפט, כי בעקבות העיצומים, ירד קצב שינוע המכולות בנמל בעשרות אחוזים, באופן שהאט באופן דרסטי את פריקת האוניות וטעינתן, ומשכך את כלל העבודה הנמלית. הדבר פגע ופוגע פגיעה קשה, טוענת ההנהלה, בחברה, בלקוחותיה, במשק ובכלכלה הישראלית.

 

הנהלת הנמל מעריכה כי הסיבה לעיצומים היא הפחתת שכר שבוצעה לעובדים בהתאם לחוק יסודות התקציב והוראות הממונה על השכר בגין השביתה הפראית שפרצה בחודש מאי והיתה ללא אישורה של ההסתדרות.

 

בפנייה לבית הדין מבקשת חברת נמל אשדוד לייתן צווים המורים לעובדים לחזור לעבודה ולאסור על המשך העיצומים.

 

לא התקבלה תגובה לדברים ממשרד יחסי הציבור של העובדים.