נמל הדרום: קבינט הדיור אישר התכנית לשימושים תפעוליים

התוכנית מגדירה את גבולות השטח התפעולי וחיבור המסוף ליבשה ואת הנגישות התחבורתית למסוף באמצעות דרך ושלוחה רכבתית. על פי נתוני התכנית מסוף המכולות יכלול 2 מסילות רכבת באורך כולל של 2,100 מטר והוא מתוכנן לקיבולת מרבית של כ-1.5 מיליון טון בשנה


10:55 ,31.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

קבינט הדיור אישר השבוע תכנית שתאפשר את בניית מסוף המכולות והמבנים וכן את עבודות הפיתוח הנדרשות לצורך הפעלת נמל הדרום ופרוזדור הגישה אליו. התוכנית מגדירה את גבולות השטח התפעולי נמלי בחיבור המסוף ליבשה ואת הנגישות התחבורתית למסוף באמצעות דרך ושלוחה רכבתית אשר תגיע אל הנמל ותוכל להעביר ממנו ואליו את המכולות. בתוכנית נקבעו הוראות לשמירה על הסביבה, בין היתר, על פי המלצות תסקיר השפעה על הסביבה שנערך לתוכנית. 

 

התכנית אושרה לאור המלצתה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה לפני כחודשיים. התכנית הינה המשך לתוכניות נוספות שאושרו במועצה הארצית וכוללות את התכנית המתארית לנמל הדרום וכן את התוכנית הארצית המפורטת למבנה הימי. השנה אישרה המועצה הארצית גם תכנית מפורטת לדרך זמנית אל הנמל, עד להכנתה של תכנית קבועה לדרך שתקשר את הנמל אל דרך מס' 4.

 

שטח התכנית הינו כ-1300 דונם. הנמל מותאם לאניות ענק הנושאות עד 18,000 מכולות ועומק המים באזור הינו מעל 17 מ׳. מסוף המכולות יכלול 2 מסילות באורך כולל של 2,100 מטר והוא מתוכנן לקיבולת מרבית של כ-1.5 מיליון טון בשנה.

 

שר האוצר ויו״ר קבינט הדיור, משה כחלון: ״השלמת בנייתו של נמל הדרום תהיה צעד משמעותי לפתיחת השוק הישראלי לתחרות בייבוא שתביא להורדת מחירים לכל בית בישראל. בנוסף לכך, בניית הנמל תביא להמשך פיתוחה של העיר אשדוד וסביבתה באזורי תעסוקה ושירותים נלווים לנמל החדש. אנחנו מקדמים את התוכניות הנוגעות לנמל הדרום בצורה הכי מהירה שאפשר כדי לעמוד בלוח הזמנים שתוכנן״.  

 

מנכ״לית מינהל התכנון, דלית זילבר, התייחסה לחשיבות הגדולה של הנמל ולתרומתו למשק הישראלי. ״בראש ובראשונה, הנמל ייתן מענה לגידול העתידי של המסחר במדינת ישראל. 99% מהיבוא והיצוא עובר דרך הנמלים ולכן ישראל חייבת להכין את התשתיות ברמה בינלאומית על מנת שתוכל לקבל את האניות הגדולות לישראל״.

 

נציין כי על פי לוח הזמנים של חברת נמלי ישראל בניית הנמל עתידה להסתיים בשנת 2021.