נמל אשדוד: שמונה חברי ועד התפטרו מתפקידם

טוענים כי ההסתדרות לא שומרת על זכויותיהם ולא פועלת למען האינטרסים של עובדי נמל אשדוד. אבי אבן חיים: זו הבעת אי אמון במי שמייצג אותנו. רונן אלפסי: הזכויות שלנו מופרות מדי יום ללא טיפול. ההסתדרות בתגובה: קבוצת מיעוט שבחרה להפנות גב לעובדים ולברוח מאחריות


13:03 ,22.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שמונה חברי ועד בנמל אשדוד התפטרו הבוקר מתפקידם בוועד וזאת על רקע טענות נגד הסתדרות העובדים הכללית. חברי הוועד שהתפטרו טוענים כי ההסתדרות לא שומרת על זכויותיהם ולא פועלת למען האינטרסים של עובדי נמל אשדוד. חברי הוועד שהתפטרו הם רונן אלפסי, אבי אבן חיים, אבישי אברמוביץ ועמית שרף מוועד ציוד מכני (ארבע מתוך חמישה חברי ועד), גיל ביטון, אבי וחנון ויגאל בוזגלו מוועד בתי מלאכה (שלושה מתוך שלושה חברי ועד), ומישל ביטון, חבר ועד תפעול (אחד מתוך שלושה חברי ועד). מדובר בשלושה סקטורים בנמל אשדוד אשר מבחינת מספר העובדים שלהם מייצגים כשני שליש מעובדי נמל אשדוד.

 

רונן אלפסי, חבר ועד ציוד מכני, שהתפטר הבוקר אמר בשיחה עם מערכת port2port "איבדנו את האמון שלנו בהסתדרות הכללית. ההסתדרות מייצגת את עצמה ולא את העובדים. מהרגע הראשון שנכנסתי לוועד אני רואה כיצד ההסתדרות פועלת וזה לא לטובת עובדי נמל אשדוד".

 

במכתב ששלחו לעובדים נציגי הוועד לציוד מכני שהתפטרו, נאמר כי "במצב הקיים מקשים עלינו ליישם את שחרטנו על דגלנו וחוסר הביטחון התעסוקתי מורגש אצל כל אחד מאיתנו".

 

אלפסי ציין בשיחה עמו כי "ההסתדרות לא מטפלת בשום דבר. לא בעניינים פנימיים בתוך הנמל ולא ברפורמה הגדולה. זה לא ייתכן שהדיבורים על הרפורמה מתנהלים בעצלתיים כבר שלוש וחצי שנים ולא הגיעו לשום הישגים בעוד אנחנו רואים את הנמל החדש נבנה לנו מול העיניים. התנאים שלנו והזכויות שלנו מופרות מדי יום והנושא הזה לא מטופל. כבר ארבעה חודשים וחצי אני ממתין שההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בנמל בגלל הפרות של הסכמים מצד ההנהלה ושום דבר לא קורה. זה ארגון שלוקח מאיתנו מילונים ומייצג רק את עצמו. ההסתדרות דואגת לאינטרסים שלה - שזה שקט עם ועדים חלשים".

 

"הוועד לא היה נוח להם והם פעלו נגדנו. זה נראה כאילו ההסתדרות נמצאת בצד של ההנהלה ולא בצד של העובדים. נוח לה שיהיה נמל חדש כי גם שם יהיו עובדים שישלמו לה דמי חבר במיליוני שקלים".

 

אלפסי הוסיף כי לאחרונה הושעו שני חברי ועד מתפקידם על ידי ההסתדרות וזאת ללא סיבה חוקית, ואשר נבחרו בבחירות כחוק – אבי אבן חיים ואבישי אברמוביץ' מוועד ציוד מכני. לפני כשבועיים הושעה מישל ביטון מוועד בתי מלאכה אשר גם הוא, לדברי חברי הוועד שהתפטרו, נלחם למען זכויות העובדים מדור ב'.  

 

"ההסתדרות הוציאה מכתב שהם מושעים מהוועד והחליטה להכניס לוועד אנשים במקומם שלא התמודדו לוועד ולא נבחרו לוועד. הם פשוט מינו אנשים שנוח להם למנות. זה צעד שלא קיים בתקנון".

 

אבי אבן חיים, חבר ועד ציוד מכני, שהתפטר גם הוא הבוקר מתפקידו בוועד, ציין בשיחה עם מערכת port2port כי "לא בכל יום מתפטרים רוב הוועדים. דבר כזה עוד לא נראה, ואנחנו מביעים אי אמון במי שמייצג אותנו. ההסתדרות משתמשת בעובדי הנמל ככלי וכשוט איום לשביתה במשק, בעוד שבמשך תקופה ארוכה הם לא עשו שום דבר למען עובדי נמל אשדוד".

 

אבי וחנון, חבר ועד בתי מלאכה, שוחח גם הוא עם מערכת port2port וטען כי התפטר מתפקידו בוועד מאותה הסיבה. "הבעיה זהה אצל כל מי שהתפטר. כולם חושבים שאי אפשר לעבוד עם ההסתדרות בצורה הזאת, כשהיא מכתיבה מהלכים ומשנה את התקנון. כולנו חושבים שההסתדרות לא מייצגת אותנו כמו שצריך ולא דואגת לעתיד שלנו. בנוסף לכל, היא גוררת רגליים בהתנהלות שלה מול ההנהלה בכל מה שקשור לבעיות הפנימיות. ובכל מה שקשור לנמל החדש שמוקם עכשיו – זה נראה כאילו רוצים לקבור את הנמל שלנו. אנחנו לא מפחדים מתחרות כל עוד היא תחרות הוגנת ובנמל החדש יהיו מעט עובדים, תהיה אוטומציה מלאה ואז יגידו שאנחנו לא יעילים".

 

מההסתדרות נמסר: "דווקא בתקופה הכי קשה לעובדי הנמל בחרה קבוצה שהיא מיעוט להפנות גב לעובדים ולברוח מאחריות. ההסתדרות עומדת מאחורי עובדי הנמל וביטחונם התעסוקתי, אבל בשום פנים ואופן ובשום מחיר לא תסכים לחזור לימי אלון חסן החשוכים".