נמל אשדוד: נחתם הסכם שת״פ עם שר נמלי הים והתעופה של ברזיל

השר הברזילאי הגיע לבקר בנמל בראש משלחת של 35 בכירים להכרת פעילות הנמל על כל מגזרי הפעילות השונים. במסגרת השת״פ סטארט-אפים ישראלים יוכלו לבדוק את הפיתוחים שלהם בנמל סאנטוס הברזילאי. המשלחת נפגשה עם חברות נוספות מההייטק הישראלי לבחינת שת״פ


11:59 ,31.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד חתמה אתמול על הסכם שיתוף פעולה בנושא חדשנות בין הנמלים עם שר הנמלים ושדות התעופה של ברזיל. בהמשך לחתימה הגיעה אתמול משלחת של 35 בכירים מברזיל לביקור בנמל אשדוד. המשלחת כללה את מרצ׳יו פרנקה, שר הנמלים ושדות התעופה של ברזיל, אדוארדו נרי, מנהל כללי אנטק, רשות התעבורה הימית הממשלתית בברזיל, פאביו פראז, מזכיר ממשלת סאנטוס וכן נציגי סוכנות התעבורה הימית של ברזיל, נציגים מהתקשורת בברזיל, נציגי חברות הייטק ועוד. את פניהם של המשלחת קיבלו יו״ר נמל אשדוד הנכנס, שאול שניידר, מנכ״ל נמל אשדוד בפועל, אלי בר יוסף ומנהל מערך החדשנות של נמל אשדוד מר רועי אברהמי.

 

המשלחת הגיעה לנמל אשדוד להכרת פעילות הנמל שמהווה נמל הגדול בישראל, על כל הסגמנטים, מכולות, קרוזים, מטען כללי, וכמו כן, פעילות החדשנות הייחודית המובילה תהליכי האצה ושדה ניסוי עבור עשרות סטארט-אפים ישראליים.  

 

שיתוף פעולה זה הינו חלק ממהלך אסטרטגי לקידום טכנולוגיות ישראליות ברחבי העולם. הרחבת הפעילות של הסטרטאפים הפועלים בנמל אשדוד אל נמלים מובילים מרחבי העולם, תסייע רבות לחיזוק הקשרים הבינלאומיים והכלכליים של נמל אשדוד וכן, של  מדינת ישראל כולה בתור אומת הסטארט-אפ

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד הנכנס שאול שניידר

 

 

החתימה על שיתוף הפעולה הינו חלק מאסטרטגיית החדשנות של הנמל, במטרה להרחיב את יריעת הפעילות של החממה הטכנולוגית של עולם הנמלים שהוקמה על ידי נמל אשדוד בתחילת 2021, באמצעות הפצה של שגרירויות חדשנות שיפעלו מטעם הנמל בנמלים וגופי מחקר מרחבי העולם. שגרירות זו מצטרפת לשגרירויות דומות אשר הוקמו בשיתוף עם נמל אשדוד ופועלות בהצלחה בשנים האחרונות בניו יורק, ניו ג׳רזי, ברצלונה, פלורידה ועוד. סטארט-אפ שישתתף בחממה הטכנולוגית ייהנה משדה ניסוי בו יוכל ליישם את המיזם שלו וכמו כן ליווי של סוכן חדשנות מטעם הנמל, לצד הרחבה של הזדמנויות עסקיות וטכנולוגיות בנמל סאנטוס, אחד הנמלים הגדולים בעולם.

 

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד הנכנס שאול שניידר: ״אנו מברכים על הסכם שיתוף הפעולה עם נמל סאנטוס ברזיל, אשר יסייע לנו למצוא פתרונות ייחודיים לאתגרים המשותפים שלנו. שיתוף פעולה זה הינו חלק ממהלך אסטרטגי לקידום טכנולוגיות ישראליות ברחבי העולם. הרחבת הפעילות של הסטרטאפים הפועלים בנמל אשדוד אל נמלים מובילים מרחבי העולם, תסייע רבות לחיזוק הקשרים הבינלאומיים והכלכליים של נמל אשדוד וכן, של  מדינת ישראל כולה בתור אומת הסטארט-אפ״.

 

בחממה הטכנולוגית של נמל אשדוד פועלים סטארט-אפים במגוון רחב של תחומים אשר יכולים לסייע לעולם הספנות ולייעל אותו, החל מתחום הלוגיסטיקה והשינוע, דרך סייבר ועד אנרגיה ירוקה. בתור הנמל הלאומי של ישראל, אנו גאים לסייע למינוף החדשנות הישראלית מעבר לים

מנכ״ל נמל אשדוד בפועל אלי בר יוסף

 

 

מנכ״ל נמל אשדוד בפועל אלי בר יוסף: ״שיתוף הפעולה עם נמל סאנטוס הוא צעד נוסף בקידום עולם החדשנות והסטארט-אפים בנמל אשדוד. בחממה הטכנולוגית של נמל אשדוד פועלים סטארט-אפים במגוון רחב של תחומים אשר יכולים לסייע לעולם הספנות ולייעל אותו, החל מתחום הלוגיסטיקה והשינוע, דרך סייבר ועד אנרגיה ירוקה. בתור הנמל הלאומי של ישראל, אנו גאים לסייע למינוף החדשנות הישראלית מעבר לים״.

 

המשלחת בברזיל התארחה באיגוד ההייטק הישראלי

 

המשלחת מברזיל היתה השבוע גם אורחת של איגוד ההייטק הישראלי. בין חברי המשלחת מברזיל ראשי ונשיאי חברות מתחומי הלוגיסטיקה, אוטומוציה, בטיחות ונציגים ממשלתיים מנמלי המדינה בהם: ריקרדו ארטן, מנכ״ל BTP (Brasil Terminal Portuário), אדוארד נרי, General Director antaq ועוד. את חברי המשלחת קיבלו מאיה שוורץ, מנכ״לית איגוד ההיי-טק הישראלי ולצידה רון גרמה, מנהל תחום הייטק ופיתוח עסקי באיגוד.

 

איגוד ההייטק הישראלי רואה חשיבות עליונה בהבאת הזדמנויות עסקיות בינלאומיות לחברות הישראליות. חיבור זה עם המשלחת מברזיל היה מתבקש, ואין ספק כי הוא עתיד להביא עימו שיתוף פעולה רחב ועסקאות משמעותיות

מאיה שוורץ, מנכ״לית איגוד ההייטק הישראלי

 

מטרת הביקור בארץ של המשלחת הינה לבחון טכנולוגיות ישראליות חדשניות תוך בחינת שיתופי פעולה אפשריים ורכישת טכנולוגיות. חברי המשלחת התארחו במשרדי חברת אינוביז וקיבלו סקירה על החברה והמוצר וכן ביקרו במעבדות החברה. בהמשך נפגשו חברי המשלחת עם חברות נוספות בהן Cyber 2.0 Coreteel Asocs Orca-A.

 

מאיה שוורץ, מנכ״לית איגוד ההייטק הישראלי: ״איגוד ההייטק הישראלי רואה חשיבות עליונה בהבאת הזדמנויות עסקיות בינלאומיות לחברות הישראליות. חיבור זה עם המשלחת מברזיל היה מתבקש, ואין ספק כי הוא עתיד להביא עימו שיתוף פעולה רחב ועסקאות משמעותיות״.

 

היתה לנו הזדמנות להיפגש עם יותר מ-20 חברות טכנולוגיה וללמוד על שיתופי פעולה עתידיים. זה היה מדהים לראות כיצד חברות הטכנולוגיה האלו דוגלות בחדשנות ברחבי העולם, ואנו מצפים לראות כיצד נחבור אליהן בעתיד, בין אם באבטחת סייבר, שיפור תהליכים, אוטומציה ועוד

ריקרדו ארטן, מנכ״ל BTP, מפעילת הנמלים הגדולה בברזיל

 

מריאן כהן, יו״ר איגוד ההייטק הישראלי, ונשיא קבוצת MER: ״אנחנו רואים חשיבות עליונה לקישור בין החברות באיגוד עם לקוחות פוטנציאליים והזדמנויות עסקיות בעולם. עקב היכרותי עם השוק הברזילאי והפוטנציאל שלו מברך כפליים על יוזמת ביקור המשלחת הברזילאית״.

 

ריקרדו ארטן, מנכ״ל BTP, מפעילת הנמלים הגדולה בברזיל: ״הנמל שלנו נחשב לחשוב ביותר בדרום אמריקה, אנו ממוקמים בסאנטוס, הנמל הגדול ביותר באמריקה הלטינית והסלוגן שלנו הוא ׳להאמין ולחדש׳, ואכן אלו היומיים שעברנו בביקור שלנו כאן בישראל. הם היו מרגשים ומעשיים. היתה לנו הזדמנות להיפגש עם יותר מ-20 חברות טכנולוגיה וללמוד על שיתופי פעולה עתידיים. זה היה מדהים לראות כיצד חברות הטכנולוגיה האלו דוגלות בחדשנות ברחבי העולם, ואנו מצפים לראות כיצד נחבור אליהן בעתיד, בין אם באבטחת סייבר, שיפור תהליכים, אוטומציה ועוד. אין ספק כי ההסכם שנחתם בין ממשלות ברזיל וישראל בהחלט יאפשר ויקל על שיתוף הפעולה בין הסטארט-אפים הללו לבין הנמלים הברזילאים״.