נמל אשדוד בשביתה כללית

משבר "האפוד הזוהר" ממשיך להתדרדר. אמש הורתה ההנהלה על עצירת העבודה ברציפי המכולות. בשעות הערב הוצאו מכתבי השעיה לשני חברי ועד ציוד מכאני ובתגובה הורה וועד העובדים על שביתה כללית ללא הגבלת זמן


12:35 ,20.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסלמה בנמל אשדוד נמשכת. לפני שעה קלה (יום ו׳) הורה ועד עובדי נמל אשדוד על השבתה כוללת של העבודה בנמל, בכל הרציפים, לרבות בטעינת ופריקת מטעני מכולות, גלנוע, תפזורת ומטען כללי. בוועד העובדים מנמקים את ההחלטה עקב הודעתו של יו"ר הנמל, גדעון סיטרמן, אתמול בערב על הדחת שניים מחברי ועד ציוד מכאני בנמל.

נכון לכתיבת שורות אלו השביתה אינה מוגבלת בזמן והיא מותנית בביטול מכתבי ההשעיה שהוצאו אמש, שהם, לטענת הועד, בניגוד לכל הסכמי העבודה.

נזכיר כי אתמול (ה') בשעות הצהריים ובצעד תקדימי הורתה הנהלת חברת נמל אשדוד לעובדי הנמל ברציפי המכולות לעצור את העבודה לחלוטין. זאת לאחר שלטענת ההנהלה מתעלמים העובדים מהנחיות הבטיחות בנמל. הרקע למחלוקת: לבישת אפודים זוהרים.

״הדחת החברים מהווה צעד שרירותי במסגרת מאבק יו"ר הנמל בוועד רגע לפני הדחתו. צעד זה מצטרף לדרישה של היו"ר, שרשות החברות הממשלתיות הודיעה שיודח מתפקידו, לחייב עובדי מנופים ללבוש אפודים זוהרים - למרות שאין בכך כל צורך״, ציין דובר ועד עובדי נמל אשדוד.

מההסתדרות נמסר בתגובה לארועים האחרונים כי ״ההסתדרות רואה בחומרה את צעדיה החד צדדיים של הנהלת נמל אשדוד ביומיים האחרונים, הכוללים את השבתת העבודה והשהיית עובדים חברי ועד. צעדי ההנהלה נעשו ממניעים לא ענייניים בתקופה בה מתנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושא הרפורמה בנמלי הים. ההסתדרות קוראת להנהלת הנמל לחזור לשפיות ולהשיב את יחסי העבודה לסדרם״.

טרם נמסרה תגובת הנהלת חברת נמל אשדוד.