נמל אשדוד: בירור משמעתי לעובדים תחת אש

לטענת עובדים בחברת נמל אשדוד הם נקראו לבירור משמעתי בזמן עבודה במתכונת חירום ובניגוד לנהלים. חברת נמל אשדוד: ״ כל הבירורים שזומנו לתקופת ימי הלחימה בדרום, נדחו למועדים מאוחרים יותר, להוציא בירור על עברה בטיחותית מסכנת חיים שהיתה חובה לטפל בה״


11:32 ,14.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד עובד החל מיום שלישי במתכונת חירום וזאת בתוקף היותו מפעל חירום חיוני. השירות ממשיך להינתן לאניות ולמשאיות והעובדים, שגרים באשדוד, באשקלון ובכל רחבי האזור, ממשיכים להגיע לעבודתם לעיתים תוך סיכון ממשי לשלומם וביטחונם.

 

גם לשכת הספנות הישראלית שלחה ביום שלישי האחרון חוזר לחברי הלשכה בו נכתב ״אנו לא רואים זאת כמובן מאליו שהעובדים ממלאים כבשגרה ובנאמנות את תפקידם התפעולי כמפעל חיוני, הן בשטחים הפתוחים והן ממרומי המנופים״.

 

אבל לצד העבודה החיונית והמסכנת חיים למערכת PORT2PORT התברר כי דווקא בימים אלו נקראו מספר עובדים לבירור משמעתי עם סיום משמרתם ונאלצו להמתין מספר שעות בהמתנה לבירור שייערך להם.

 

על פי מידע שהגיע לידינו רמ״ח תפעול בנמל הורה למספר עובדים להמתין לבירור משמעתי וזאת ככל הנראה בניגוד לנהלים הדורשים נוכחות של חבר מוועד העובדים על מנת שיהיה נוכח בבירור. נהלים אלו לא התקיימו ובכל זאת העובדים נדרשו להישאר מעבר לשעות עבודתם בנמל, ולא הותר להם לחזור לביתם ולמשפחותיהם, למרות המצב הבטחוני השורר באזור.

 

חברת נמל אשדוד: כל הבירורים נדחו למעט בירור על עבירה מטיחותית מסכנת חיים

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי ״חברת נמל אשדוד מחבקת ומוקירה את עובדיה אשר בעת ימי הלחימה עבדו באופן רציף ויעיל וחיזוקו את עוצמת המשק הישראלי. לנושאו של עניין: בירורים משמעתיים נקבעים לפחות שבועיים מראש ומכאן הם זומנו זמן רב לפני תחילת הלחימה. כל הבירורים שזומנו לתקופת ימי הלחימה בדרום, נדחו למועדים מאוחרים יותר, להוציא בירור על עברה בטיחותית מסכנת חיים שהיתה חובה לטפל בה״.