נמל אשדוד בוחן קליטת עובדים חדשים

לדברי מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל בחצי השנה האחרונה נקלטו 128 עובדים. בלשכת הספנות בירכו על נכונות הנמל לבחינת קליטת עובדים נוספים. ד"ר יורם זבה: "בשבוע-שבועיים אחרונים היו יותר אניות על עוגן מאשר בפנים הנמל"


14:29 ,08.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בלשכת הספנות בירכו על נכונות חברת נמל אשדוד לבחון גיוס של עובדים חדשים לאור מחסור העובדים המסתמן, שמשפיע על תפקוד הנמל, וכן לאור מהלך שהובילה לשכת הספנות, בדרישה לגייס עובדים נוספים לנמל.

 

אמר מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל: "קלטנו בשבועות האחרונים 64 סווארים והם מתווספים ל-64 סווארים נוספים שנקלטו לפני כחצי שנה. בסך הכל, נקלטו 128 עובדים בחצי שנה האחרונה, המהווים כ- 20% מסך עובדי סקטור התפעול.

 

"משמעותי וחשוב להבין שתהליך הקליטה הוא צעד ראשון בשרשרת שלמה של ניוד עובדים לתפקידי מפתח תפעוליים. ברגע שקולטים עובדים חדשים, מתבצע ניוד של עובדים ותיקים. לכן יש לאזן בין המקצועות בתוך הסקטורים השונים. כשקולטים סווארים חדשים, מניידים עובדים ותיקים יותר כמפעילי ציוד מכאני ואת העובדים מציוד מכאני מניידים למפעילי מנופים וציוד כבד. בפועל פתחנו בימים אלה קורסים להכשרת מנופאים וציוד מכאני כבד. אלו תהליכי הכשרה שלוקחים מספר שבועות ובסיומם נוכל ליהנות מפירות הקליטה״. 

 

כמה זמן ייקח וכמה עובדים חדשים יגוייסו?

"אנו זקוקים למספר שבועות ובסיומם נוכל להעריך את הצלחת הקליטה של העובדים החדשים והניוד של העובדים הוותיקים. במקביל, רק לאחר שנוכל להיות משוכנעים שהגידול בביקושים הוא מתמשך ולא נקודתי, נוכל לבצע הערכה מלאה ולהעביר המלצה לגייס סווארים נוספים, המלצה הטעונה כמובן את אישור חברי הדירקטוריון. צריך לעשות את זה באחריות״.

 

לסיכום אמר בלומנטל: ״הלקוחות חשובים לנו והנמל נועד לשרת את הלקוחות. אנו מתייעצים רבות עם לשכת הספנות ועם נשיא הלשכה ד״ר יורם זבה, וכמובן עם הלקוחות. לאור הגידול בביקוש, אנו נדרשים לבצע הערכת מצב נוספת. אנו משתפים את לשכת הספנות בהתלבטות הזו, בכדי שנוכל לתת שירות טוב ללקוחות״.

 

בתגובה לדברים מסר זבה: ״אני מברך מכל הלב על ההחלטה של הנהלת אשדוד לבחון גיוס נוסף של עובדים. אין לנו ספק שהדבר הכרחי וחיוני. בשבוע-שבועיים אחרונים היו יותר אניות על עוגן מאשר בפנים הנמל, וזה אומר דרשני. כשהנמל מלא בעובדים טובים, אז הוא מצוין. אין סיבה שהנמל לא ייתן שירות בכל הרציפים, עם כוח אדם מלא ואיכותי. 

 

״צריך לזכור שיש לאייש את מקומם של עובדים היוצאים לגמלאות, כמו גם את מקומם של עובדים היוצאים לחופשות, או גיבושים, וזה לא יכול לשמש כסיבה לאי עבודה. אנו בלשכה חושבים שהכוונה של הנהלת הנמל לבחון את הדברים היא צודקת והם עושים צעד נכון ואמיץ.

 

״באשר לביקושים״, ציין זבה, "אין שום סיכוי שהביקוש יירד. בעשרות השנים האחרונות (למעט ב- 2009), מעולם הביקוש לא ירד בכל הסקטורים, לרבות מכולות, צובר, חופנים ומטען כללי. יש לגרום לכך שהאניות לא יעמדו על עוגן, אלא ברציפי הנמל, ושהצוותים יתנפלו עליהן, יטענו ויפרקו, בקצב הכי מהר שניתן. הנזקים שהלקוחות ספגו בחודשים האחרונים היו קשים מנשוא. אני מאחל להם שיעשו החלטות מהירות ונכונות ואנו נתמוך בהם״.