נמל אשדוד: אניית הגלנוע של קוסקו עגנה עם אלפי רכבים מהמזרח

אוניית הגלנוע Anji 23 עגנה לראשונה בנמל אשדוד עם אלפי כלי רכב שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק, בעיקר מסין, לאחר שחצתה את תעלת סואץ, ופרקה בנמל אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV המיועדים לשוק הישראלי


12:14 ,13.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית הגלנוע ANJI 23 של חברת הספנות קוסקו הגיעה מהמזרח ועגנה היום בנמל אשדוד. על האנייה אלפי רכבים שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק, בעיקר מסין. בנמל אשדוד מצפים בתקופה הקרובה ליותר ויותר אוניות גלנוע שיגיעו לעגון בנמל בפקידה ישירה מהמזרח. 

 

אוניית הגלנוע ANJI 23 פרקה בנמל אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV המיועדים לשוק הישראלי בשיווקה של חברת לוביסנקי. לובינסקי משנעת כעת אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV, לאחר כשנה וחצי של מחסור, על גבי אניית גלנוע מסין ולראשונה, אל נמל אשדוד דרך תעלת סואץ. 

 

לאניית הגלנוע ממדים מרשימים במיוחד כאשר אורכה 169 מטר. האנייה נבנתה בשנת 2017 ויש לה עשרה סיפונים עם קיבולת מקסימלית של 2541 כלי רכב. באנייה 21 אנשי צוות כולל רב החובל.  

 

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד: ״אנו מברכים על הגעתה של אניית הגלנוע 23 AN JI לנמל אשדוד. אנו רואים בענף יבוא כלי הרכב חשיבות עליונה. אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ומודים על האמון של לקוחותינו בנו״.

 

אלי בר יוסף, מנכ״ל נמל אשדוד בפועל: ״אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת את הגעתה ישירות מהמזרח. נמשיך לתת שירות מעולה לאוניות בסגמנטים השונים״. 

 

רותם חאיק, סמנכ״ל תפעול ושרשרת אספקה קבוצת לובינסקי: ״שילוב בין העלויות הגבוהות של ההובלת כלי רכב מאילת לאזור המרכז משך הפריקה והשהייה של האוניות בנמל אילת וניהול מלאי מרחוק מהווים אתגר לא קטן אשר דרש מאיתנו יצירתיות וחישוב מסלול מחדש. שיתוף פעולה בין היצרן הסיני, סאיק וחברת הספנות קוסקו הביאו לביצוע המהלך בפעם הראשונה בישראל״.