מנהל רספ״ן ליו״ר נמל אשדוד: ״חוסר בקיאות בענף״

במכתב שכתב מנהל רספ״ן צדוק רדקר בתגובה הוא משיב לפנייתו של יו״ר הנמל, ומטיח בו ביקורת חריפה: ״הופתענו לקבל את מכתבך הכולל מידע שאינו מדויק עד כדי שגוי, כתוב בצורה מגמתית, עלול להביא להטעיית הציבור ולגרום לפגיעה קשה בסחר הימי של ישראל״


10:08 ,21.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות הספנות והנמלים, ר/ח צדוק רדקר, הגיב בחמישי למכתבו של יו״ר נמל אשדוד שאול שניידר שדרש לשלול את כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה, והפסקת השתתפות נציגו בהערכות מצב רגישות״ (ר׳ לינק לידיעה).

 

בקשתו של שניידר מבוססת, לטענתו, על כך ש״התפתחות המלחמה תלויה בגורמים המוגדרים על ידי המערב כ׳ציר רשע׳, וכוללות את סין, רוסיה ואיראן. ניתן לראות בנקל עד כמה התיאום בין המדינות הוא לא פחות ממושלם בכל הנוגע לפגיעה בחוסנה הלאומי והכלכלי של ישראל. סין היא אחת מהמעצמות העולמיות אשר לא רק שהפנו גב לישראל, אלא אף פועלת בגלוי נגדה. למעשה, היא מפעילה חרם סחורות על ישראל באמצעות הוראה ישירה לחברות הספנות קוסקו ואואוסיאל להפסיק לפקוד את נמלי המדינה״.

 

במכתב שכתב רדקר בתגובה הוא משיב לפנייתו של יו״ר הנמל, ומטיח בו ביקורת חריפה: ״הופתענו לקבל את מכתבך הכולל מידע שאינו מדויק עד כדי שגוי, כתוב בצורה מגמתית, עלול להביא להטעיית הציבור ולגרום לפגיעה קשה בסחר הימי של ישראל. בנוסף, הוא פוגע ביחסי החוץ של ישראל ואף עלול להזיק למאמצי המלחמה. מכתבך משקף חוסר בקיאות בענף ואנו רואים בחומרה רבה את עצם כתיבתו, כל שכן את הפצתו, לרבות הדרך בה הוא נעשה״.

 

רדקר כותב ליו״ר נמל אשדוד כי חברת SIPG המפעילה את נמל המפרץ, הינה חברה ישראלית שנמצאת בבעלות חברת האם משנגחאי. לדברי רדקר, ״החברה מחויבת לפעול בהתאם לרגולציה ולחוקים הישראלים החלים עליה, ובהתאם לכתב ההסמכה שניתן לה למתן שירותי נמל״.

 

רדקר מתייחס במכתבו גם להחלטת קוסקו הסינית להפיק לפעול בישראל, וכותב שמדובר בהחלטה עסקית. לדבריו, ״החלטתה של חברת הספנות COSCO להפסיק כל שירות אל וממדינת ישראל, בכדי להימנע מעימות עם הכוחות החות׳ים הפועלים באזור הים האדום, אף שהיא עשויה לפגוע מעט בזרימת הסחר אל ומישראל, איננה במקומה, הרי שמדובר בהחלטה עסקית, וככל הידוע לנו היא אינה עמדה רשמית של הממשל הסיני, ולא ניתן להשליך ממנה על פעילות החברה, או חברות ספנות אחרות״.

 

מעבר לכך, מציין רדקר כי ״חברת OOCL ממשיכה לשרת את הסחר הישראלי, ופועלת בנמל חיפה ובנמל אשדוד, כך שההתייחסות לגביה איננה נכונה, ומשכך איננה במקומה. לסיכום, לאשורך כי מדינת ישראל, ובכלל זה משרד התחבורה ורספ״ן, פועלים בכל המישורים להבטחת ביטחון אזרחי המדינה. החברה פועלת על פי כתב הסמכתה, וההנחיות שניתנות לה על ידי הגורמים המורשים לכך. משכך, מכתבך חורג מתפקידה של חברת נמל אשדוד, שהינה למעשה חברה מתחרה לחברה במתן שירותי נמל, ומעלה חשד למטרת משלוח המכתב על ידך, שמא לא נשלח למטרות הנקובות בו״.

 

״להבא בנושאים אלו ובעת הזאת ראוי לבדוק היטב את הנתונים ולתאם את עמדותיך בנושא רגיש זה עם גורמי המדינה קודם לפרסומם ברבים״, חותם רדקר את מכתב ליו״ר חברת נמל אשדוד.