לשכת הספנות לשרי האוצר והתחבורה: הנמלים בישראל לא מוכנים למלחמה

לטענת לשכת הספנות הישראלית, לאור העובדה שחברות ספנות מדירות את אוניותיהן מנמל חיפה בשל המצב הבטחוני, העומס מועתק לנמלי אשדוד. בשל כך לשכת הספנות דורשת לגייס עובדים באופן מיידי לטובת נמל אשדוד וכן לאפשר לנמל הדרום לפרוק מטענים כלליים ברציף 28 לתקופה מוגבלת


14:32 ,13.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לפניייתו של נשיא לשכת הספנות לשרת התחבורה לפני חמישה ימים יצאה היום לשכת הספנות הישראלית עם מכתב דחוף לשרת התחבורה ושר האוצר עם התרעה על ״קטסטרופה״ הצפויה להתרחש בחלק מנמלי ישראל בפרוץ מלחמה וקריאה לפעולה דחופה. 

 

לטענת לשכת הספנות הישראלית, לאור העובדה שחברות ספנות מדירות את אוניותיהן מנמל חיפה בשל המצב הבטחוני, העומס מועתק לנמלי אשדוד.

 

לשכת הספנות מבקשת את התערבות משרדי התחבורה והאוצר בביטול מכשולים בירוקרטיים לגיוס מיידי של עובדים נוספים באשדוד ופתיחת נמל הדרום למטענים קונבנציונליים, באמצעות הרשאה זמנית לחצי שנה. לדברי נשיא לשכת הספנות, ד״ר יורם זבה, יש לפתוח את רציף 28 בנמל הדרום למטענים קונבנציונליים, באמצעות הרשאת חירום זמנית לחצי שנה, וכן יש לגייס עובדים לחברת נמל אשדוד. 

 

ד״ר זבה מציין בפנייתו כי חברי לשכת הספנות ״משוועים״ לפעולה מיידית של הגורמים המוסמכים בנוגע לנקודות שהוזכרו ושב ומזכיר כי תחום נמל חיפה נמצא כבר היום במספר מגבלות בשל הקרבה ללבנון.