לשכת הספנות לנמל אשדוד: סירוב לגובה של 5 מכולות פוגע בלקוחות

בעקבות סירובו של ועד העובדים להוציא לפועל הסכם שאושר בדבר אחסון מכולות ריקות לגובה 5 מכולות פנתה חברת הנמל לבית הדין לעבודה. נשיא לשכת הספנות: הדבר מתבקש בעקבות הצפיפות, זו אינה הדרך הראויה להתמודד עם התחרות. נמל אשדוד בתגובה: פנינו לבית הדין לעבודה


13:42 ,09.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות פנה לאחרונה למנכ״ל חברת נמל אשדוד, איציק בלומנטל, במחאה על כך שטרם הוצאה לפועל היוזמה לאחסן מכולות ריקות לגובה של 5 שורות (מכולות).

 

נזכיר כי בתחילת חודש דצמבר אישרה ועדת כוח אדם של דירקטוריון חברת נמל אשדוד הסכם חדש במסגרתו יעבור הנמל מאחסנה בגובה של עד שלוש מכולות, לגובה של עד 5 מכולות ריקות. נמל אשדוד ציין אז כי על מנת להיערך כיאות נמל אשדוד ישנה את תצורת הערוגות של המכולות הריקות, וגם העבודה במשמרת ב' בנמל תותאם לצורכי העבודה, כך שבחלקה הראשון של המשמרת, בה יש עומס והיקף עבודה רב בשל מספר משאיות גבוה - יהיו יותר עובדים מאשר בסוף המשמרת.

 

אלא שוועד העובדים החדש שנבחר לאחרונה בנמל אשדוד מסרב לשתף פעולה עם ההסכם שאושר. לכן, חברת נמל אשדוד פנתה הבוקר לבית הדין לעבודה בבאר שבע בבקשה לסעד זמני מבית המשפט  והדיון בנושא יתקיים מחר בשעות הצהריים.

 

בינתיים, לקוחות הנמל נאלצים להתמודד עם צפיפות רבה בנמל אשר פוגעת בעבודה השוטפת. בשבוע האחרון, לדוגמה, הגיעו לנמל אשדוד אניות מיוחדות לפינוי מכולות ריקות מהנמל – מהלך אשר פוגם בתור התפעולי של הנמל, פוגע בעבודה השוטפת, ואף יוצר הוצאות ניכרות ומיותרות עבור לקוחות הנמל.

 

כאמור, למערכת PORT2PORT נודע כי ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, פנה למנכ״ל חברת נמל אשדוד, איציק בלומנטל, בנושא זה בדיוק כשהוא מבקר בחריפות את חוסר יכולתו של הנמל להוציא לפועל אחסנה של מכולות ריקות לגובה של חמש מכולות, על אף ההודעות שהופצו בנושא על ידי חברת הנמל ללקוחות הנמל.

 

לדברי ד״ר זבה, אחסון של מכולות לגובה חמש מכולות – ואף יותר מכך – הוא תופעה רגילה וטבעית בנמלי העולם, והדגיש כי במצב הנוכחי, בו פעילות הנמל צומחת ומתקשה למצוא מקומות אחסון אך מתבקש כי הנמל יחל בפעולות אחסון לגובה של מכולות ריקות על מנת להעניק שירות נאות ללקוחות הנמל.

 

נשיא לשכת הספנות הזכיר כי מכיוון שהיבוא לישראל גדול מהיצוא מצטברות בנמל מכולות ריקות רבות שחייבות לצאת מהנמל על מנת לשמש את היבוא הבא. ד״ר זבה הוסיף כי מצוקת השטחים הקיימת כיום בנמל אשדוד מובילה למצב קטסטרופלי שמוביל לפגיעה בתנועת הסחר של ישראל, לפגיעה בלקוחות הנמל ובסופו של דבר לפגיעה בנמל עצמו. לדברי נשיא לשכת הספנות, זו אינה הדרך הראויה להתמודד עם התחרות שעתידה להגיע בקרוב, והתנהלות זו תפגע בסופו של דבר רק בנמל ובעובדי הנמל. ״ככה לא בונים חומה״, הוסיף זבה באירוניה.

 

חברת נמל אשדוד: פנינו לבית הדין לעבודה

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה״. נציין כי בפנייה לבית הדין צורף ההסכם שנעשה במסגרת מועצת הייצור של הנמל בנושא אחסון מכולות לגובה 5 מכולות - פרויקט שהוגדר כפיילוט שאמור להסתיים בסוף חודש פברואר ולו יעדים מוגדרים וברורים, כמו גם הסכמים לגבי תשלומי פרמיה ושעות עבודה. ככל הידוע, על פי ההסכם הפיילוט יצא לפועל ללא שינוי מהמצב הקיים בתשלומי הפרמיה והקצאות משאבים, כפי שהוסכם כבר בהסכם ההתייעלות משנת 2001.