יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר, השתתף בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה והתייחס לאתגרים שעובר הנמל הממשלתי בזמן המלחמה והתוכניות לעתיד, שכוללים הנפקה ראשונה בבורסה. ״נמל אשדוד עובד, גם תחת מטחי טילים״, אמר שניידר, ״הסחורות מגיעות ואנו ממשיכים לשמש עורק כלכלי ראשי של מדינת ישראל. אנחנו נותנים גם שירותים למערכת הביטחון וחיל הים, לאחרונה אפילו נתנו שירות לאמריקאים למזח המפורסם שהקימו בעזה, המזח שכבר לא איתנו״.
״נמל אשדוד, כנמל ממשלתי יחיד, הוא מתקן אסטרטגי חיוני״, הסביר שניידר, ״כך בישראל אנו נותנים שירות גם בזמן מלחמה וגם בשעת חירום, אנו הנמל היחיד שנותן שירותים בכל מצב. מאז שהתחילה המלחמה העצימה בלבנון החלו לפקוד אותנו אניות שפקדו בעבר את נמל חיפה. אנחנו גם ערוכים לתת שירותים נוספים ככל שיידרש. אנחנו נותנים שירותים רבים, בין אם זה למכולות, כלי רכב. תפזורת, גרעינים, קרוזים ועוד, אין הרבה נמלים מהסוג הזה. אנחנו עכשיו בתהליך להפוך רציפים לרציפים מתמחים, שייתנו שירות יעיל יותר לכל אחד מסוגי המטענים. לאחרונה סיימנו פרויקט של 2.2 מיליארד שקל כדי לתת שירות לאניות ענק של החברות הגדולות, בנוסף הצבנו מנופים חדשים שנותנים לנו יותר יכולות מבחינת הסחורה, אנחנו כל הזמן מתקדמים״.
שניידר דיבר על הפגיעה של החות׳ים בתנועה הימית במזרח התיכון. ״פגעו גם במצרים, לא רק בישראל. גם נמל עקבה בירדן מושבת כמו נמל אילת. היו בתחילת המלחמה עיכובים של כמה שבועות אבל לאחר מכן העולם ידע לתת לזה פיתרון וכולם מגיעים היום. נכון שזה מייקר את העלויות של ההפלגה אבל בסוף היום הסחורות מגיעות, וזה מה שחשוב״.
שניידר התייחס גם לעתיד החברה, שצפויה לצאת לבורסה. ״זו תהיה בשורה גדולה לציבור ולמדינה. לא נגייס חוב, הריבית לא תומכת בגיוס חוב. הרעיון במתווה שהצגנו זה הנפקה של 49 אחוז מהון המניות של החברה בבורסה. אנו עושים זאת במשותף עם רשות החברות ואני מקווה שנוכל לצאת לגיוס הון על בסיס הדוחות של 2024״.