יו״ר נמל אשדוד: יש צורך בשינוי ה-DNA של החברה

אורנה הוזמן בכור אמרה את הדברים באירוע הרמת כוסית שערכה חברת הנמל לרגל ראש השנה וציינה כי הדירקטוריון אישר בשבוע תכנית השקעות בסך 700 מיליון שקל. בלומנטל: מאז הרבעון השלישי הנמל חזר להוביל ולשבור שיאים תפעוליים


14:03 ,05.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד ערכה אתמול (ג׳) את אירוע הרמת הכוסית המסורתית לראש השנה. באירוע השתתפו יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור, מנכ״ל חברת אשדוד יצחק בלומנטל; ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי, סגן מפקד בסיס חיל הים באשדוד סא״ל עירד שטטר, נשיא לשכת הספנות ד״ר יורם זבה, גובה המכס רפי גבאי, חיים שייב יו״ר המרחב בהסתדרות, לקוחות, חברי דירקטוריון והנהלה, עובדים וגמלאים.

 

יו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור: ״הדירקטוריון אישר בשבוע שעבר השקעות בסף 700 מיליון שקלים וצפוי לאשר עוד כ-500 מיליון שקלים על מנת לאפשר רכישות בכדי שהנמל יהיה מוכן לתחרות. יש צורך בשנוי ה-DNA של החברה - שהלקוחות לא יצטרכו לחכות לנמל מבחינת השירות אלא הנמל יחכה ללקוחות ובכך הלקוחות יישארו איתנו גם בזמן התחרות ולא יעברו למתחרה״. 

 

באשר לתוצאות העסקיות אמרה הוזמן-בכור: ״המחצית הראשונה של 2018 לא הייתה טובה, אך בחודשיים האחרונים היו תוצאות מדהימות, מה שמוכיח שכאשר העובדים רוצים ונותנים תפוקה אז יש תוצאות. אני מקווה שברבעון האחרון נוכל להדביק את הפער ולהגיע לתוצאות המעולות בדוחות הכספיים כפי שהיה ב-2017, וזה אפשרי״.

 

באשר למו״מ הדגישה יו״ר נמל אשדוד כי ״העובדים הם שותפים לדרך ולתהליך המתקיים בנמל. חברות שעברו הפרטה וקנו אותם משקיעים פרטיים ולא היה שיתוף פעולה עם העובדים, לא קיימות כיום. אני מאמינה במודל עסקי שבו העובדים צריכים להיות שותפים בחברה. לדאוג לעתיד החברה, ההכנסות שלה והרווח שלה כמו בכל חברה עסקית אחרת״.

 

מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל סקר את השנה החולפת בנמל: ״שנת תשע״ח הייתה מאוד ייחודית ומורכבת עבור חברת נמל אשדוד ועובדיה. את שנת 2017 סיימנו כשנת שיא בה רשמנו הישגים תפעוליים והעפלנו לפסגות פיננסיות שמעולם לא היינו בהן. תחילת שנת 2018 הייתה תקופה שבה גרף הפעילות ירד על רקע המשא ומתן שמתקיים בין המדינה והחברה, לבין העובדים וההסתדרות. אבל, מאז הרבעון השלישי הנמל חזר להוביל, לשבור שיאים תפעוליים״.  

 

באשר להיערכות נמל אשדוד לעידן התחרות המתגברת בנמלי הים ציין בלומנטל כי ״במהלך השנה האחרונה שינינו את פני הנמל - קידמנו רכישת מנוף גשר חדש, הגבהנו והארכנו זרועות של מנופים קיימים, רכשנו ציוד חדש, הכנסנו מערכות מחשוב ותוכנות מתקדמות שייעלו את השירות ללקוחות וחכרנו גוררות חדשות אשר משפרות את התוצאות התפעוליות שלנו. יש לנו מטרה ברורה והיא להתייצב על קו הזינוק של פתיחת התחרות מול נמלי הים החדשים כשאנחנו חזקים ובטוחים״.

 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, ביקש להודות להנהלה ולעובדים על המאמץ הרב שהשקיעו לאחרונה - מאמץ שתוצאותיו ניכרות בשטח אמר. יחד עם זאת ציין ד״ר זבה כי יש מקום להתייעלות בפעילות חברת הנמל. 

 

מיכל לוגסי, יו״ר ועד עובדי המינהל, נשאה דברים במהלך האירוע וציינה כי עובדי הסקטור בראשותה הגיעו להסכם התייעלות מול הנהלת הנמל. לוגסי ביקשה להודות למנכ״ל וליו״ר על הסבלנות שהפגינו לאורך המו״מ.

 

נזכיר יחד עם זאת כי בנוגע לשאר הסקטורים בנמל – ועד תפעול, ועד ציוד מכני, ועד בתי מלאכה – עדיין לא קיימות הסכמות והמשא ומתן עדיין נמשך, תחת השגחתו של בית הדין לענייני עבודה, במהלך השבועות הקרובים.