יורם זבה: בגלל בעיית ידיים בנמל אשדוד השירות הוא בלתי נסבל

נשיא לשכת הספנות מפנה את האצבע המאשימה לעבר הממשלה, שכובלת את ידי חברת הנמל עם בעיות רגולטוריות, וקובל על התדרדרות "מסוכנת" בתפקוד הנמל


14:45 ,30.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה מתריע בפני שרי האוצר, התחבורה והכלכלה על התדרדרות מסוכנות בתפקוד נמל אשדוד, כדבריו וכלשונו.

 

במכתב שהואציא היום (ד') זבה לשלושת השרים, הוא כותב כי "אנו עדים כבר זמן רב להתדרדרות בתפקוד הנמל עקב מחסור אקוטי בכוח אדם". כתוצאה ממחסור זה, כתב, משלם השק הוצאות מופרזות של למעלה ממאה אלף דולר ליום והנזקים העקיפים מסכנים את תפקודו של הסחר הישראלי.

 

זבה מפנה את האצבע המאשימה בכיוון אחד: ממשלת ישראל, "על כל הרגולטורים העוסקים בנושא".

 

בהמשך מפרט זבה את הקשיים בהתמודדות של חברת נמל אשדוד, לדבריו, עם גיוס כוח אדם לחיוני לשורותיה. לטענתו, מספר צוותי עבודה (ידיים) המוקצות לעבודה בתחילת 2013 היה לפחות 47, אולם היום מוקצות 30-35 ידיים בממוצע ליום.

 

זבה: "אוניות מחכות ימים, ולפעמים שבועות, מחוץ לנמל. רציפים ריקים בגלל חוסר ידיים... חברת הנמל עושה כל שביכולתה להיענות לביקוש, אבל בלי כוח אדם, לא יעזור כלום".

 

בזמן האחרון, ממשיך זבה, אין יום מבלי שמתקבלות תלונות ומחאות על התפקוד החסר בנמל אשדוד. כך, למשל, מטעני ברזל, עץ וצוברים מקבלים שירות "בלתי נסבל במיוחד".

 

לדבריו, חברת הנמל הממשלתית אינה ניזוקה, שכן הממשלה ממשיכה לקבל דיבידנדים, התעריפים הממשלתיים גבוהים ובלתי משתנים ועומדים בסתיה לשירות העלוב הניתן לאוניות.

 

זבה מסיים את מכתבו באומרו כי פניות רבות לגורמים ממשלתיים האחאים לנושא לא הועילו.

 

ממשרדי האוצר, התחבורה והכלכלה לא נמסרה תגובה לדברים.

 

מחברת נמל אשדוד לא נמסרה תגובה לדברים.