בשל ניגוד עניינים נעצרו הליכי קליטת הסווארים בנמל אשדוד

מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל הודיע הבוקר להסתדרות כי בוועדת הקליטה ישבו שני נציגי עובדים, שלא הצהירו על היות חלק מהמתמודדים במכרז קרובי משפחתם. עקב כך, תמונה ועד קליטה חדשה


10:57 ,02.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל אשדוד בפועל יצחק בלומנטל שלח הבוקר (ב') מכתב דחוף ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ובו הבהיר על עצירת גיוס עובדים שהם קרובי משפחה של עובדי הנמל בפועל - סגן יו"ר הוועד אבינעם שושן וחבר הוועד גדי אבוטבול.

 

בלומנטל הבהיר עוד, כי הליכי גיוס כוח האדם הדרוש אינם מהווים פגיעה בעבודה המאורגנת בנמל ובזכויות העובדים, וכן שהנמל ימשיך להקפיד על שמירת כללי אתיקה ארגוניים בפעילות לגיוס העובדים.

 

בהודעה נמסר עוד, שנמל אשדוד נתון לביקורת מתמשכת מצד לקוחותיו בישראל ובעולם בשל זמני ההמתנה לקבלת שירותי הנמל, תוך שהנמל נדרש לפצות את הלקוחות בגין הנזקים הנגרמים להם עקב כך.

 

במסגרת זאת, מאז חודש אוגוסט 2012 נמצאת הנהלת הנמל בעיצומו של הליך מכרזי לאיוש כ-60 משרות סוור. במסגרת תהליך המיון עוברים המועמדים ועדת קליטה, המורכבת משלושת נציגי הנהלת החברה ושני נציגי העובדים, שתודרכו כי עליהם להימנע מניגוד אינטרסים וממשוא פנים בהליך המיון, וכך הצהירו. אף על פי כן, בהליך המיון התגלה כי  ישנם מועמדים שהינם  קרובי משפחה של נציגי העובדים, שכיהנו בוועדת הקליטה תוך הימצאות בניגוד עניינים ממשי ומובהק והחרישו בנושא.

 

בכוונת הנהלת הנמל לגבש הליך מיון חדש למאות המועמדים במכרז, שיהיה יעיל יותר וחסכוני בזמן ובמשאבים, תוך שמירה על הליך שוויוני והקפדה על טוהר המידות וניקיון הכפיים של חברי ועדת הקליטה. כמו כן, החברה מתכוונת למנות ועדת קליטה חדשה, שתבחן את כלל המועמדים שעמדו בתנאי הסף.

 

בתגובה נמסר מוועד העובדים: "מנכ״ל נמל אשדוד מנסה אף הוא להצטרף לרוקדים על הדם ולנצל אווירה ציבורית טעונה ועוינת כנגד עובדי הנמל, על מנת לבצע מחטף ולפגוע בעבודה המאורגנתיצחק בלומנטל, מרגע כניסתו לתפקיד מנכ״ל זמני של הנמל, מנסה לחבב עצמו על שר התחבורה ועל אמצעי התקשורת, באמצעות פגיעה מתמשכת בעובדי הנמל כי דמם הרי הותרועד העובדים יפעל כנגד כל כוונה של כל גורם שהוא, שירצה לפגוע בעבודה המאורגנת ובעובדי הנמל".

 

בתגובה נמסר מהנהלת נמל אשדוד: "מנכ"ל הנמל בפועל נחוש לפעול על מנת לתקן את מערכת יחסי העבודה בחברה על פי כללי מינהל תקין ועל פי חוק, לרבות כל הקשור בהליכי קליטת עובדים חדשים. יצחק בלומנטל לא יירתע מהניסיונות להכפיש את שמו על ידי ראשי ועד העובדים. כל ניסיון להוציא את דיבתו רעה ייתקל בתביעה על הוצאת לשון הרע ובהליך משפטי".