דיון חירום התנהל אמש בנושא מצב הצפיפות הקשה בנמל והמחסור במקומות אחסון של מכולות – ריקות ומלאות. הדיון התקיים בראשותו של מנכ״ל משרד התחבורה, עופר מלכה, והשתתפו בו מנהל רספ״ן, ר/ח יגאל מאור, מנכ״ל חנ״י, שלמה ברימן, ומנהלי חברות הנמלים – מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, ושיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד.
למערכת PORT2PORT נודע כי דיון החירום עסק כאמור בצפיפות הנוראית בנמלים והעובדה כי אין מקומות אחסון למכולות וכי תפוקות עובדי הנמלים – הן באשדוד והן בחיפה – אינן עומדות בקצב המוגבר. נציין כי אתמול הודיעה מועצת המובילים כי אם משבר המכולות לא ייפתר עד יום חמישי היא תורה לחברות ההובלה להפסיק ולפקוד את נמל אשדוד (ר׳ ידיעה).
כפי שנודע למערכת PORT2PORT בסוף הדיון בראשות מנכ״ל משרד התחבורה, עופר מלכה הוחלט על פנייה מרוכזת להסתדרות בבקשה לאפשר קליטת כוח אדם זמני בנמלים אשר יקל על המחסור הכרוני בידיים עובדות.
נציין כי אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אישר כי את דבר הפנייה, וציין כי ההסתדרות ״בוחנת את כל האופציות ביחד עם ועדי הנמלים״.
עוד הוחלט בדיון להפשיר שטחים נוספים לאחסנת מכולות ריקות בעורף הלוגיסטי של נמלי חיפה ואשדוד, וחנ״י עדכנה הבוקר כי אושר לחברת אמקו ים שימוש בשטח נוסף בגודל 20 דונם הגובל בשטח הקיים שלה לטובת אחסנת מכולות ריקות, וזאת כדי להקל על העומס. ״חנ״י תורמת את חלקה״, נמסר מחברת נמלי ישראל.
כמו כן הוחלט במשרד התחבורה לעקוב באופן הדוק על המתבצע בנמלים ולוודא כי אכן מופחת שם העומס.