נדחתה בקשת ההסתדרות והאיגוד הארצי לקציני ים להוציא צו מניעה לנמל אשדוד

וועדת המכרזים תדון בשנית במינוי רב-חובל צביקה כפיר לרמ"ח ים בחברת נמל אשדוד. צו המניעה הוגש בכדי לקבוע שחברי הוועדה שדנו במכרז בישיבה הקודמת לא ייקחו בה חלק הפעם


00:00 ,14.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מכיוון שלא שותפו נציגים של ההסתדרות ואיגוד קציני הים בוועדת המכרז למינוי רב-חובל צביקה כפיר לרמ"ח ים בחברת נמל אשדוד ורב החובל הראשי של החברה, תדון הוועדה במינויו שנית. צו המניעה הוגש בכדי לקבוע שחברי הוועדה שדנו במכרז בישיבה הקודמת, לא ייקחו בה חלק הפעם  

 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי, בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה את בקשת ההסתדרות והאיגוד הארצי לקציני ים להוציא צו מניעה נגד חברת נמל אשדוד, בנושא הרכבה של ועדת המכרזים לאיוש תפקיד רמ"ח ים ורב חובל הנמל.
 
הרקע להגשת הבקשה לצו מניעה הוא במינוי רב-חובל צביקה כפיר לרמ"ח ים בחברת נמל אשדוד ורב החובל הראשי של החברה, עליו הודיעה החברה בתחילת חודש אוקטובר האחרון. זאת, לפי חברת נמל אשדוד, לאחר שרב-חובל כפיר זכה במכרז לאיוש משרה זו.
 
בחברת נמל אשדוד מציינים כי לאחר הבחירה בכפיר, התחוור להנהלת החברה, בעקבות פניית איגוד קציני הים, כי בוועדת המכרזים היה אמור לשבת נציג של האיגוד ולא נציג ועד עובדי המינהל שישב בוועדה בפועל. לאור פניית האיגוד, הוחלט בהנהלת החברה על ביטולהחלטת ועדת המכרזים וכינוסה מחדש עם נציג איגוד קציני הים.
 
עוד נמסר כי, האיגוד פנה להנהלת החברה ודרש כי יוחלפו גם חברי ההנהלה שישבו בוועדה שהחלטתה בוטלה, בטענה שדעתם גובשה. כאשר נדחה על ידי החברה, פנה האיגוד לבית הדין לעבודה בבאר שבע על מנת שיוציא צו מניעה שיקבע כי חברי הוועדה מטעם ההנהלה, שדנו במכרז בישיבה הקודמת, לא יוכלו לקחת חלק בישיבה הנוספת.
 
כאמור, בית הדין לעבודה דחה את בקשת האיגוד לצו מניעה ועל כן, וועדת המכרזים תכונס מחדש במהלךהימים הקרובים בהרכב הכולל את שני חברי ההנהלה המקוריים ונציג איגוד קציני הים.
 
בית הדין לעבודה דחה גם את בקשת האיגוד כי, לפני התכנסות הוועדה תתבצע פנייה למעסיקיו הקודמים של המועמד במכרז, על מנת לקבל מהם מסמכים המצויים בתיקו האישי. בית הדין קבע כי משמעות הבקשה היא פגיעה בסמכות ועדת המכרזים לקבוע ולנהל את דיוניה, וכי לא הוצג שום בסיס שיש בו כדי להצדיק פנייה לאותם גורמים חיצוניים.