משלחת של בכירי חנ״י ורספן תצא לקפריסין

המשלחת, בראשות יו״ר חנ״י עוזי יצחקי ומנהל רספ״ן צדוק רדקר, תצא ביום שני הקרוב ללרנקה כדי לבחון פתרונות מנמל לרנקה לבחון חלופות למצב בו אניות זרות לא תפקודנה את נמלי ישראל ו״סוף מסע״ של האניות בדרכן לישראל יוגדר בקפריסין


08:56 ,10.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה הודיע הערב (שבת) כי בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, משלחת של משרד התחבורה, בראשותו של יו״ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, מנהל רספ״ן, צדוק רדקר ואנשי רשות הספנות ונמלי הים וחנ״י תצא ביום שני הקרוב, 11 במרץ, ללרנקה, קפריסין כדי לבחון פתרונות מנמל לרנקה לתרחישים בטחוניים ולאומיים, ובמטרה לבחון מענים לאתגרים בסוגיית השינוע הימי.

 

בחברת נמלי ישראל הודו כי כוונת הנסיעה הינה אכן לבחון חלופות למצב בו אניות זרות לא תפקודנה את נמלי ישראל ו״סוף מסע״ של האניות בדרכן לישראל יוגדר בקפריסין כאשר השלמת המסע לישראל תתבצע בפידרים.

 

נמל לרנקה הוא הנמל השני בגודלו בקפריסין והוא ממוקם בחלק הדרום מזרחי של האי עם שטח כולל של 445,000 מ״ר. הנמל מרוחק כ-2 ק״מ ממרכז העיר. 

 

ככל הנראה המשלחת תצא ללרנקה בעקבות ההסלמה בים האדום כאשר ביום רביעי האחרון נהרגו שלושה אנשי צוות של האנייה True Confidence, אניית צובר שהפליגה בים האדום והיתה בדרכה מסין לג׳דה עם מטען של מוצרי פלדה ומשאיות.  

 

היום, יום שבת, הפיקוד המרכזי בצבא ארה״ב דיווח כי משעות הבוקר המוקדמות יורטו 28 כטבמ״ים ששיגרו החות׳ים בים האדום - אחד הימים העמוסים עד כה.