"משבר הסינטה" בנמל אשדוד הגיע לסיומו

ההסתדרות וועד העובדים הגיעו אמש לפשרה עם האוצר, לפיה שוברי המסעדות של העובדים יומרו ב-300 שקלים לעובד בעבור עבודה בתפוקה מוגברת. עלות ההסכם לא תעלה על 4.5 מיליון שקלים בשנה הראשונה ועל 5.2 מיליון שקלים החל מהשנה השניה


00:00 ,29.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר כחודשיים הגיע אמש "משבר הסינטה" לסיומו, לאחר שהסתמנה פשרה בין ההסתדרות וועד העובדים לאוצר לפיה שוברי המסעדות שהעובדים היו מקבלים כתמריץ על עבודה יומרו בכסף- בשווי 300 שקלים לעובד.

נזכיר כי, עובדי נמל אשדוד פתחו בעיצומים באמצע חודש מאי, כמחאה על התערבותו של משרד האוצר במתן התמריץ שנהגה הנהלת נמל אשדוד להעניק לעובדים בתמורה לתפוקות גבוהות- ארוחה זוגית במסעדה. לאחר כשבועיים בהן העובדים עבדו בתפוקות נמוכות, הורה להם בית הדין לעבודה בירושלים לחזור לפעילות הרגילה ולנציגם לשבת סביב שולחן המשא ומתן עם האוצר.

אמש, כחודש וחצי מאז החלו במשא ומתן הגיעו ההסתדרות, ועד העובדים והאוצר להסדר לפיו ההטבה של שוברי המסעדות תומר לבונוס של 300 שקלים לעובד בעבור עבודה בתפוקה מוגברת. נודע כי, על פי הסיכום שהושג, עלות ההסכם צמודה למדד והיא לא תעלה על 4.5 מיליון שקלים בשנה הראשונה ועל 5.2 מיליון שקלים החל מהשנה השניה.

אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אמר ל-port2port כי הוא מאוד מרוצה מההסדר וכי הוא בסופו של דבר טוב לכל הצדדים. "מצד אחד הייתה בעיית נראות לממונה על השכר, שביקש שהתמריץ לא יינתן בדרך שוברי מסעדות ומצד שני התמריץ של העובדים אותו הם מקבלים מ-2006 לא נפגע". לדבריו, השווי של התמריץ נשאר אותו השווי ועתה מכיוון שמדובר בבונוס כספי, העובדים יכולים להשתמש בו לכל דבר בו יחפצו.

נציין כי, בוועידת port2port השנה אמר שוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד בנושא כי "כשאני מתעסק עם לקוחות - אף אחד בממשלה זה לא מעניין אותו. אבל ברגע שזה נוגע לעובדים? על איזה ארבע מיליון שקלים? איזה דיונים. ומביאים לי פורום של נשיאות בית הדין לעבודה, נשיא התאחדות התעשיינים, הממונה על אגף השכר באוצר. כל העולם מתערב. כל העולם חוגג. על מה? האם זה לא הוצאה קטנה בתוך הוצאות החברה? האם זו לא סמכות ניהולית של מנכ"ל לעודד? ודיברנו על הרבה מאוד תהליכים, הרי מה יצר כל התימרוץ הזה- יצר עבודה ברצף, יצר שיפור ללקוחות, יצר גידול בתפוקה".